Баштанка » Я маю право
Українська | Русский | English
Головна Новини Люди твої, Баштанщино Запобігання проявам корупції Режим підвищеної готовності Інформація для користувачів з вадами зору

Я маю право


Відеоролики
Газета "Я маю право"
Буклети
Консультація міністра юстиції України

Розпочинаємо навчальний рік з правової освіти. Про права та обов’язки дітей розповідають працівники Миколаївської юстиції

Протягом першого навчального тижня працівники Миколаївської юстиції проводять уроки «Я маю право!» з учнями загальноосвітніх шкіл області. Під час занять діти в інтерактивній формі, за допомогою ігор та практичних вправ, вивчають власні права та можливості захисту у разі їх порушення. 

За словами в.о. начальника Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Інни Фірсової, знати та вміти захищати власні права потрібно з самого раннього віку, проте не варто забувати й про обов’язки. Тож, фахівці навчають не лише правам, але й звертають увагу на правила поведінки у суспільстві, щоб своїми діями не порушувати прав інших людей. 

Зокрема, дитина має право на відпочинок і розваги, тож потрібно організовувати свій вільний час так, щоб було корисно і не заважати іншим. Є право на захист від примусової праці, водночас це не звільняє від обов’язку виконувати усі види самообслуговування й роботу, яка не є небезпечною для здоров'я. А маючи право на захист від образи та приниження, потрібно пам’ятати, що не можна ображати та не принижувати інших.

Відзначимо, що отримати юридичну допомогу, від первинної консультації до захисту прав у суді, діти можуть через систему органів безоплатної правової допомоги. Адресу найближчої установи цієї установи можна дізнатися за номером телефону 0 800 213 103 9 (дзвінки безкоштовні).

Крім того, в Україні діє всеукраїнська «гаряча лінія» - для дітей та про дітей. Лінію, яка діє за номером 116111 або 0 800 500 225, відкрили у Міжнародному жіночому правозахисному центрі «Ла Страда-Україна». Тут маленькі українці знайдуть підтримку та пораду стосовно своїх проблем, якими їм нема з ким поділитися. Батьки, вчителі та вихователі матимуть змогу оперативно отримати індивідуальну консультацію стосовно порушень прав дітей. Дзвінки на лінію - безкоштовні як зі стаціонарних телефонів на всій території України, так і з мобільних усіх українських операторів.

Прес-служба Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області 

тел. (0512) 47-64-21 press.justmykolaiv@gmail.com


 

#ЧужихДітейНеБуває - запроваджено систему мотивації батьків, які сумлінно виконують свої обов’язки та вкладають кошти у розвиток власних дітей.

«Останнім часом багато говоримо про досягнення державних виконавців Миколаївщини в напрямі стягнення боргів аліментів. Звісно, похвалитися є чим, адже наразі вже маємо у 2,5 рази більшу суму, ніж за весь попередній рік. В більшій мірі це пов’язано з тими обмеженнями до боржників, які запровадженні Законом #ЧужихДітейНеБуває. Проте ухвалений пакет законів передбачає не лише покарання, він вперше запроваджує комплекс позитивних стимулів для батьків, які дбайливо піклуються про повний і всебічний розвиток своїх дітлахів», - відзначив начальник Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Роман Возняк.

Перш за все, передбачено пільги та преференції для тих, хто сумлінно виконує свій батьківський обов’язок, витрачаючи додаткові кошти на навчання дітей у гуртках, тренування у спортивних секціях тощо. Сьогодні певні податкові преференції батьки отримують, наприклад, у вигляді відшкодування частини вартості навчання своїх дітей у вищих навчальних закладах, і, очевидно, що така практика має бути розширена на інші рівні та сфери розвитку дитини. До того ж, говорячи про податкові преференції, слід зауважити, що скасовується також оподаткування аліментів від батьків-нерезидентів, тобто якщо один із батьків дитини постійно проживає за кордоном, то аліменти від нього дитина отримуватиме в «чистому» вигляді, без будь-яких відрахувань до державної казни.

Важливим стимулом є й те, що добросовісний платник аліментів, по-перше, отримує додаткові гарантії щодо контролю за витратою сплачених ним коштів, а, по-друге, йому додатково гарантується реалізація права бачитися з малюком та брати участь у його вихованні.

Водночас, тепер Закон передбачає спрощений порядок виїзду за кордон з тим із батьків, який проживає окремо, але сумлінно виконує свої батьківські обов’язки, насамперед, сплачуючи аліменти. 

Що для цього потрібно?

1 КРОК. Написати  рекомендованого листа другому з батьків з проханням надати згоду на виїзд з дитиною за кордон.

2 КРОК. Якщо протягом 10-ти днів після вручення рекомендованого листа згоду не надали – подати до суду заяву щодо надання дозволу на виїзд з дитиною за кордон без згоди другого з батьків.

3 КРОК. На кордоні пред’явити нотаріально посвідчену згоду другого з батьків на виїзд або копію рішення суду про дозвіл на виїзд дитини.

Але пам’ятайте, що повернутися в Україну з дитиною потрібно у строк, передбачений згодою чи рішенням суду!

Прес-служба Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області

тел. (0512) 47-64-21 press.justmykolaiv@gmail.com

Зареєструвати бізнес можна он-лайн

Зареєструвати фізичну особу-підприємця або юридичну особу можна завітавши до «Онлайн будинку юстиції» (https://online.minjust.gov.ua/), так само можна й припинити підприємницьку діяльність. Про це повідомив начальник Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Роман Возняк.

«Скористатися послугами платформи можна з будь-якої точки світу, у будь-який час, єдина умова – наявність Інтернету. Задля зручності користувачів на порталі сервісу розміщена інструкція з отримання кожної запропонованої послуги, також можна залишити відгук», - зазначив Р. Возняк.

Щоб зареєструвати або ліквідувати ФОП за допомогою сервісу, потрібно зареєструватися в «Онлайн-будинку юстиції», зайти до персонального кабінету. Там користувачеві доступні форми заяв, які потрібно заповнити та подати на розгляд он-лайн. Одночасно з подачею документів для державної реєстрації фізичної особи-підприємцем у електронній формі може бути подана заява на обрання спрощеної системи оподаткування.

Відзначимо, що для того, щоб відправити заповнену форму на реєстрації чи припинення ФОП на розгляд державному реєстратору, необхідно мати електронний цифровий підпис. 

Окрім он-лайн реєстрації бізнесу, портал дозволяє отримати дублікати документів про державну реєстрацію актів цивільного стану, а також відповідні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, необхідну інформацію з електронних реєстрів державної влади, замовити пристрої, які є носіями ЕЦП, для фізичних та юридичних осіб. Також за допомогою сервісу можна вберегтись від незаконного переоформлення майна або корпоративних прав, використавши функцію «SMS-маяк».

Прес-служба Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області

тел. (0512) 47-64-21 press.justmykolaiv@gmail.com


 

Відсьогодні в Миколаєві працює сімейний радник

В Миколаєві з’явився сімейний радник, що це означає та чим він буде корисний громаді розповіли сьогодні під час презентації ініціативи в Другому Миколаївському місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги, на базі якої і працюватиме радник.

За словами директора Координаційного центру з надання правової допомоги Олексія Бонюка, ініціатива виникла не випадково, адже аналізуючи звернення громадян до системи безоплатної правової допомоги виявили, що більших з них стосується саме сімейного права. «Водночас не з кожним питанням людина хоче звертатися до офіційних установ або ж і зовсім не знає хто саме може допомогти. Відтак з’явилася думка залучити активістів, громадських діячів, які б стали комунікаторами між постраждалою особою та відповідними структурами. Фактично – це і є сімейні радники», - відзначив О. Банюк.

Радники працюватимуть у співпраці з юристами, фахівцями державної виконавчої служби Мін'юсту, співробітниками Міністерства соціальної політики, Національної поліції та психологами. Крім цього, радників навчатимуть мистецтву спілкування з постраждалими від домашнього насильства, роботі з вразливими категоріями осіб і, звісно, законодавчим аспектам захисту прав людини. 

Як відзначив начальник Головного територіального управління юстиції Роман Возняк, головним завданням є поєднати зусилля кожної структури, оскільки тільки підходячи до проблеми комплексно та системно її можна вирішити швидко та ефективно. «Ми маємо навчити людей не мовчати і все-таки «виносити сміття з дому». Будь-який прояв насильства є неприпустимим і неважливо чи це фізичні дії, чи психологічний тиск, чи економічні обмеження», - зауважив очільник Миколаївської юстиції.

 «Часто людина навіть не оцінює себе, як жертву, вважаючи, що така поведінка є нормою, навіть не уявляє, що її права порушують. І саме сімейні радники можуть спрямувати цю людину у правильному напрямі, надати їй покроковий механізм у захисті своїх прав», - зауважила директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Миколаївській області Наталія Гнатуша.

В Миколаєві першим сімейним радником стала Катерина Мутьєва, яка і сама за фахом юрист, відтак точно знає як діяти, якщо права порушують.

«Відтепер я не просто активіст, я сімейна радниця і маю в партнерах Міністерство юстиції України, систему Безоплатної правової допомоги, психологів, правоохоронні органи. Тож вважаю, що такою потужною командою у нас вийде надати кожному ту допомогу, на яку вони потребують», - відзначила К. Мутьєва. 

Сімейна радниця працюватиме на базі Другого Миколаївського місцевому центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги, що знаходиться за адресою вулиця Космонавтів, 61 та прийматиме відвідувачів щосереди з 09:00 до 12:00. Допомогу радниці можна отримати і он-лайн, за допомогою соціальної мережі Facebook. До речі, вже існує спеціалізована група «Сімейні радники», де окрім корисної інформації можна поставити власне запитання та отримати фахову консультацію.

Довідково. Сімейні радники — це спільна ініціатива Мін’юсту, системи Безоплатної правової допомоги та громадськості, спрямована на забезпечення захисту прав громадян у сфері сімейного права. 

Миколаїв став четвертим містом, де з’явився сімейний радник, після Києва, Одеси та Львова. Далі планується розвинути ініціативу в повноцінний проект при центрах безоплатної правової допомоги, з роботою в усіх регіонах країни.

Прес-служба Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області

тел. (0512) 47-64-21 press.justmykolaiv@gmail.com


 

Презентовано черговий законопроект #РейдерствоСтоп

Консультує начальник Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Роман Возняк

Головною новелою законопроекту є позбавленнякомунальнихпідприємств права вчинятиреєстраційнідії.

ІНСТИТУЦІЙНІ ЗМІНИ

Позбавленнякомунальнихпідприємств права вчинятиреєстраційнідії

Державніпідприємствазможутьпроводитиреєстраційнідії виключно на підставідокументів з електроннимпідписом: онлайн-реєстрація - через kmu.gov.ua, online.minjust.gov.ua та інші.

Запровадженняобов'язковогопідвищеннякваліфікаціїдержавнихреєстраторів

Направлення на обов'язковепідвищеннякваліфікації у випадку, якщойоговідключено від реєстру та складаннятестовихзавдань.

Ліквідація кадрового дефіциту в держнотконторах у віддаленихрегіонах

Працівники держнотконтор (консультанти), територіальних управлінь юстиції, органів місцевого самоврядування можуть отримати свідоцтво на право займатися нотаріальною діяльністю за спрощеною процедурою, але з обов'язком 3 роки відпрацювати в держнотконторі за направленням Міністерства юстиції України.

НОВАЦІЇ ДЛЯ БІЗНЕСУ ТА ГРОМАДЯН

Захист права власності на частку у статутному капіталіюридичної особи

У разівідчуженнячастки у ТОВ - обов'язковевстановлення особи, яка підписуєдоговір: або за допомогоюнотаріальногопосвідчення договору, або за допомогоюелектронногопідпису

У випадку нотаріальногопосвідчення нотаріусвідразу проводить реєстраційнудію.

ЗНИЖЕННЯ ВАРТОСТІ НОТАРІАЛЬНИХ ДІЙ

Скасуваннянорми про встановлення плати у розмірі не менше 1 % від суми договору для приватнихнотаріусів. Вартістьпослугивизначатиметьсявиключно за домовленістюсторін.

Встановленняверхньої планки вартостінотаріальноїдії у державнихнотаріальних конторах - 10 тис. н. п.

Встановлення соціальнихпільг для незахищенихверствнаселення в розмірі 50 % державного мита за нотаріальнідії, зокрема для осіб з інвалідністю, учасників АТО, внутрішньопереміщенихосіб, дітей-сиріт.

НОВАЦІЇ У СФЕРІ НЕРУХОМОСТІ

Страхування від підробкипідпису на договорі, укладеному в простійписьмовійформі

Власникземельноїділянки у разіїїорендиможе внести до реєструвимогу (галочку), щовсі договори, якіукладаються ним, повинні бути нотаріальнопосвідчені.

Право оренди в реєстріспівпадатиме з терміномдії договору

Право оренди в реєстрі буде знаходитись до того часу, поки дієдоговір. Якщо в умовах договору не передбачена автоматична пролонгація, то реєстр сам припинятимецюоренду.

Припиненнястарих, недійснихобтяжень

Реєстраціястарихобтяжень, які не підтверджені органами влади, по закінченню 5-річного терміну буде припинена.

Уникненняманіпуляційпід час спадкування

Нотаріальнепосвідчення договору про визначеннячасток у спільнійвласності у тих випадках, коли сторони хочутьвідійти від принципу рівностічасток.

Звертаємо увагу на те, що з 1 січня 2019 року всіновіреєстратори перед призначенням на посаду будутьзобов'язаніскластиіспит для того, щоботриматиключі від реєстру і матиможливістьпрацювати у ньому.


 

З нового року для оплати комуналки замість субсидій можна буде отримати гроші

Консультує начальник Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Роман Возняк

Мінсоцполітики повідомляє, що вже із січня 2019 року в Україні почнеться запровадження надання пільг і субсидій у грошовій формі. Міністерствонайближчим часом маєнамірвинести проект відповідної постанови на розглядКабміну.

У проекті Державного бюджету на 2019 рік Уряд заклав 55 млрд грн, щоб українці вже із січня змогли отримати «живі» гроші для оплати комунальних послуг.

Сьогодні субсидія і пільга надходить надавачам комунальних послуг безпосередньо на особові рахунки людей.

За результатами опалювального сезону енергоощадним субсидіантам держава виплачує готівкою лише еквівалент зекономлених 150 кВт електроенергії, якщо цей ресурс використовувався для опалення, або 100 кубів газу.

Вже із січня вся сума допомоги від Уряду для нових одержувачів субсидії надходитиме безпосередньо на банківський рахунок субсидіанта у державному банку. Рахунок матиме спеціальний режим використання. Тобто кошти першочерго воспрямовуватимуться на оплату послуг за спожитий газ, тепло, електроенергію та воду.

Якщосім'язаощаджувала, за результатами опалювального сезону залишоккоштів на рахунку вона зможевикористати на свійрозсуд. Заощадитиможна, маючи добре утеплений будинок, лічильники та енергоощадний котел.

Оскільки в Україні субсидію отримує майже половина українських сімей, одномоментно монетизувати допомогу для кожного буде складно. Уряд планує максимально автоматизувати цей процес, щоб основне навантаження лягло на управління соцзахисту, банківські установи та надавачів послуг. Тому вирішено провести її у три етапи.

З 1 січня 2019 року «живі» кошти на банківський рахунок надходитимуть тим, хто вперше звертається за допомогою. Тобто всі ті, хто подаватиме документи на субсидію у січні, вже отримуватимуть гроші на оплату комуналки на свій банківський рахунок.

З 1 травня 2019 року монетизація торкнеться тих, хто отримує субсидію чи пільгу вже багато років, зокрема користується допомогою в літній період.

З 1 жовтня 2019 року запрацює повномасштабна монетизація, коли кожен, хто отримує житлову субсидію чи пільгу, отримуватиме їх готівкою.

При цьому правила надання житлових субсидій не змінюються. Розмір допомоги й надалі залежатиме лише від двох факторів: від розміру витрат на комуналку та доходів громадян. Змінюється лише алгоритм їївиплати.

Тому монетизація відбудеться незалежно від того, є у домогосподарства лічильник на опалення чи його немає. Але варто пам'ятати: розмір платіжки за тепло визначає не стільки ціна гігакалорії, скільки обсяг споживання, який вимірюється лише лічильником (індивідуальним чи хоча б загальнобудинковим).


 

Провідні бізнес-асоціації підтримали Законопроект 9311 #РейдерствоСтоп

Представники провідних бізнес-асоціацій Американської торговельної палати в Україні (АСС), Європейської Бізнес Асоціації (ЕБА), Спілки українських підприємців (СУП), Офісу ефективного регулювання BRDO та Офісу Бізнес-омбудсмена підтримали законодавчі ініціативи, спрямовані на посилення боротьби з рейдерськими атаками на підприємства та майно громадян.

«Міністерство юстиції разом з народними депутатами та представниками провідних бізнес-асоціацій, які представляють інтереси не окремих профільних спільнот, а реального українського бізнесу, розробили низку новацій, які покликані знизити ризики рейдерських захоплень підприємств. Зокрема, ми вирішили прибрати зі списку суб’єктів реєстрації державні та комунальні підприємства», - зазначив Міністр юстиції Павло  Петренко.

Також серед новацій законопроекту - запровадження обов’язкового підвищення кваліфікації державних реєстраторів, право оренди в реєстрі збігатиметься з терміном дії договору, страхування від підробки підпису на договорі, укладеному в простій письмовій формі, припинення старих, недійсних обтяжень та захист права власності на частку у статутному капіталі юридичної особи.

Міністр нагадав, що раніше Кабінет міністрів вже підтримав дві ініціативи Мін’юсту, що ліквідують частину лазівок, якими користувалися рейдери раніше.

«Не чекаючи на прийняття законодавчих змін, Уряд підтримав нашу ініціативу внести зміни до низки постанов, які ліквідовують можливість створювати філії комунальних підприємств в інших регіонах. Наразі такі філії перебувають поза законом. Так само члени Кабміну прийняли рішення про те, що реєстратори, які отримують доступ до професії, мають здавати відповідний кваліфікаційний іспит», - наголосив очільник Мін’юсту.

Ключові бізнес-асоціації позитивно оцінили зміни, які пропонуються законопроектом 9311 #РейдерствоСтоп.

Заступник бізнес-омбудсмена Ярослав Грегірчак підкреслив, що Рада з цікавістю взяла участь в розробці цього законопроекту. За його словами, Міністерство юстиції є одним із лідерів серед державних органів за виконанням рекомендацій, які надає Рада бізнес-омбудсмена. «Ми вже давно співпрацюємо з Міністерством юстиції в частині імплементації системних рекомендацій з нашого звіту щодо боротьби з рейдерством. І цей законопроект став ще одним кроком у даному напрямку», – зауважив Ярослав Грегірчак. 

Зокрема, у законопроект 9311 увійшли дві рекомендації Ради: зобов’язання державного реєстратора - у разі здійснення реєстраційної дії з корпоративними правами - перевіряти дані Державного реєстру обтяжень рухомого майна та удосконалення механізму інформаційної взаємодії Державного реєстру прав на нерухомість та Єдиного державного реєстру судових рішень.

На підтримку законопроекту висловилася Європейська Бізнес Асоціація.

«Європейська бізнес асоціація підтримує ініціативу Мін’юсту #РейдерствоCтоп. Важливим у законопроекті є позбавлення комунальних підприємств права щодо реєстраційних дій, адже на даний момент більшість скарг щодо рейдерських захоплень стосувалась саме цього аспекту. І, по-друге, ми підтримуємо обмеження вартості нотаріальних дій щодо іпотеки. На сьогодні це занадто дорого та обтяжливо для бізнесу», - зауважила виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації Анна Дерев’янко.

«Захист права власності є одним із ключових аспектів як для тих компаній, які вже працюють в Україні, так і тих, які розглядають Україну як потенційний напрямок для інвестування. Для нас важливо, щоб компанії відчували себе захищеними з точки  зору власності, з точки зору інвестицій. Ця законодавча ініціатива містить пропозицію Американської торговельної палати, яка спрямована на скасування указу президента України №762 щодо мінімальної плати за вчинення нотаріальних послуг. На думку всіх компаній – членів АСС, реалізація такої ініціативи дасть змогу, з одного боку, знизити ціни на ринку нотаріальних послуг, в з іншого - вивести з тіні частину доходів», - заявила віце-президент Американської торговельної палати в Україні Тетяна Прокопчук.

Виконавчий директор Спілки українських підприємців Катерина Глазкова також привітала підготовку законопроекту.

За її словами, законопроект #РейдерствоСтоп став логічною і правильною реакцією на спалах рейдерства в країні. Законопроект покликаний вирішити питання рейдерства не точково, а системно.

«Ми вітаємо дії Міністерства юстиції та дякуємо за те, що швидко зібрали бізнес-спільноту та врахували наші побажання стосовно прибирання законодавчих прогалин щодо боротьби з рейдерством», - зазначила Катерина Глазкова. «Документ враховує болючі моменти як бізнесу, так і громадян. Сподіваюся, що найближчим часом він буде проголосований, адже він немає жодного політичного забарвлення і захищає права інвесторів», - додала виконавчий директор Спілки українських підприємців.

Під час розробки законопроекту 9311 #РейдерствоСтоп норма про скасування плати приватним нотаріусам у розмірі не менше 1% від суми договору була запропонована бізнес-асоціаціями та експертними офісами. 

За словами Голови офісу ефективного регулювання BRDO Олексія Гончарука, запропоновані зміни призведуть до зменшення сірих історій з «відкатами» нотаріусам.

«Законопроект містить дуже корисну на нашу думку ініціативу щодо скасування обмеження щодо встановлення цін для нотаріусів. Наявність такої норми призводила до низки викривлень: як «відкатів», які отримували окремі нечисті на руку нотаріусу, так і різних історій, наприклад, під час продажу «Криворіжсталі», коли нотаріус отримав більше 200 млн гривень за одну угоду», - зазначив Олексій Гончарук.

За його словами, від цього ринок нотаріальних послуг стане лише здоровішим. «Загрози знищення професії ми в цій ініціативі не бачимо жодної», - підкреслив Олексій Гончарук і додав, що прийняття цього законопроекту позитивно вплине на позиції України в рейтингу Doing Business за напрямком «Реєстрація власності».

Також голова офісу ефективного регулювання BRDO позитивно оцінив такі нововведення законопроекту, як скасування повноважень комунальних підприємств щодо реєстрації власності та переведення низки процедур в онлайн, та оцінив ініціативу загалом як позитивну.

Відеоматеріали за посиланням: https://minjust.gov.ua/watch/providni-biznes-asotsiatsii-pidtrimali-zakonoproekt-9311-reyderstvostop


 

Сьогодні своє професійне свято відзначають військовослужбовці Збройних Сил України – Миколаївська юстиція разом з привітаннями захисникам нагадує про їхні права.

«Щиро вітаю всіх військовослужбовців України. Ви наші захисники, опора держави. Спокій наших домівок, спокій близьких — у ваших надійних, сильних руках. Найменше, що ми можемо зробити у відповідь – це дати покрокову інструкцію, алгоритм дій щодо реалізації та захисту ваших прав», - відзначив начальник Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Роман Возняк.

Державою передбачено ряд прав та пільг для захисників України, одним з ключових з них є право на безоплатну первинну та вторинну правову допомогу.

Первинна правова допомога передбачає - отримання правової інформації, консультацій і роз'яснень з правових питань,складення заяв, скарг та інших документів та допомогу в забезпеченні доступу до вторинної правової допомоги та медіації.

Вторинна - захист у кримінальних провадженнях, представництво в судах, інших державних  органах, органах місцевого самоврядування, складення документів процесуального характеру стосовно питань, пов’язаних з соціальним захистом.

Як отримати безоплатну правову допомогу?

1 КРОК. Підготуйте необхідні документи:

- паспорт громадянина України

- ідентифікаційний номер

- посвідчення учасника бойових дій.

2 КРОК. Зверніться до:

- найближчого центру з надання безоплатної правової допомоги чи

- територіального органу юстиції за місцем фактичного проживання.

Адреси: http://pravo.minjust.gov.ua/kontakti/

Або отримайте юридичну консультацію телефоном:

0800-213-103 (цілодобово та безкоштовно в межах України)

Окрім цього, захисники мають право на безкоштовний проїзд міським, приміським і міжміським транспортом, безоплатне медичне забезпечення, безоплатне отримання земельної ділянки, пільги на оплату користування житлом і комунальних послуг. Детально з порядком отримання прав та гарантій можна ознайомитися на сайті Мін’юсту «Я маю право!» за посиланням http://pravo.minjust.gov.ua/#YaKI_PRAVA_GARANTUYuTSYa_ZAHISNIKAM_UKRAYiNI.

З повагою

Прес-служба Головного територіального

управління юстиції у Миколаївській області

тел. (0512) 47-65-26

press.justmykolaiv@gmail.com

Неплатникам аліментів знайдуть роботу, аби могли утримувати своїх дітей

Про організацію співпраці у реалізації Закону #ЧужихДітейНеБуває, зокрема щодо сприяння у працевлаштуванні боржників за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів йшлося сьогодні під час робочої зустрічі директора Миколаївського обласного центру зайнятості Дмитра Оборонька та начальника Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області Романа Возняка.

Як відзначив очільник Миколаївської юстиції, доволі часто боржники з аліментів, говорять, що і хотіли б утримувати власних дітей, але не можуть цього зробити через відсутність постійного заробітку. Саме тому організація тісної співпраці фахівців виконавчої служби та служби зайнятості є вкрай необхідною. «Сьогодні ми вже маємо значні результати в напрямі стягнення боргів з аліментів, зокрема завдяки впровадженню обмежень, передбачених оновленим законодавством, держвиконавці регіону домоглися виплати втричі більшої суми аліментів, ніж за попередній рік. Впевнений, що спільна робота зі службою зайнятості дозволить ще більше покращити цей показник», - зауважив Р.Возняк.

За словами директора ОЦЗ Дмитра Оборонька, пріоритетом служби зайнятості було, є і залишається вирішення питання зайнятості громадян, в тому числі особливої уваги заслуговують ті шукачі роботи, які мають зобов’язання перед дітьми. «Зазначу, що головне – це бажання працювати самої особи, в свою чергу фахівці служби зайнятості знайдуть всі можливості для працевлаштування. Навіть якщо одразу підібрати постійне місце роботи не вдасться, ми можемо запропонувати тимчасові роботи, або ж і взагалі допоможемо отримати іншу професію, яка буде актуальна на ринку праці», - відзначив керівник регіональної служби зайнятості.

На завершення зустрічі керівники установ підписали угоду про співпрацю, якою передбачено проведення спільних заходів для шукачів роботи, зокрема спрямованих на підвищення мотивації до праці. Крім цього, передбачено організацію куточків служби зайнятості у відділах ДВС регіону, в яких буде актуалізовано інформацію щодо вільних робочих місць в області та послуг служби зайнятості.

З повагою,

Прес-служба Головного територіального управління юстиції у Миколаївській області

тел. (0512) 47-65-26 press.justmykolaiv@gmail.com