Головна Новини Учасникам АТО/ООС та членам їх сімей Електронне звернення Інформація для користувачів з вадами зору

Оголошення

Важлива інформація для громадських організацій!

У період з  11 липня 2021 року по 10 жовтня 2021 року (включно) всі юридичні особи та громадські організації (зі статусом юридичної особи)  щодо яких в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань мають міститися відомості про кінцевих бенефіціарних власників (КБВ), мають подати державному реєстратору або адміністратору ЦНАП документи для оновлення в Єдиному державному реєстрі відомостей про КБВ.

Водночас, відповідно до частини шостої статті 16611 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУАП) неподання або несвоєчасне подання передбаченої Законом про реєстрацію інформації про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи або про його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи – тягнуть за собою накладення штрафу на керівника юридичної особи або особу, уповноважену діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), від однієї тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


 

ПРО ЗМІНИ В ЗАКОНОДАВСТВІ ЩОДО АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ У СФЕРІ БУДІВНИЦТВА

​Розгляд документів, що надходять до управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Миколаївській області,  у паперовому вигляді після 01.12.2020 через ЦНАП припиняється. 
Відповідно до п.2 статті 26 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» з 01 грудня 2020 року подання документів для отримання адміністративних послуг у сфері будівництва, та отримання результатів їх розгляду здійснюється виключно в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є суб’єкт звернення та суб’єкт надання відповідної послуги.
В електронній формі подаються документи для отримання послуг, щодо об’єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (крім об’єктів, на які поширюється дія Закону України Про державну таємницю).
На сьогодні для замовників будівництва забезпечено можливість подання документів для отримання адміністративних послуг на Порталі Дія. ​

Змінами до ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» що набрали чинності з 01 грудня 2020 передбачено вчинення таких дій та створення наступних документів в електронній формі: 
1.Видача містобудівних умов та обмежень (електрона форма з 01.09.2020 передбачена постановою КМУ№559);
2.Експертизи проектної документації на будівництво об’єктів;
3.Оцінки впливу на довкілля згідно із ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»;
4.Отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт;
5.Погодження обґрунтованих відхилень від будівельних норм згідно з п’ятою частиною статті 10 ЗУ «Про будівельні норми»;
6.Сертифікації енергетичної ефективності об’єктів будівництва та будівель згідно із ЗУ «Про енергетичну ефективність будівель»;
7.Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів;
8.Присвоєння, зміни, коригування, анулювання адреси об’єкта нерухомого майна;
9.Обстеження інженерних систем будівлі згідно із ЗУ «Про енергетичну ефективність будівель».
Створення цих документів забезпечується з використанням електронного кабінету користувача Єдиної державної електронної системи в сфері будівництва.

Для використання кабінету користувач має пройти процедуру ідентифікації та автентифікації за посиланням .


 

З 1 СІЧНЯ 2021 РОКУ діють нові ставки адміністративного збору ЗА ДЕРЖАВНУ РЕЄСТРАЦІЮ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ТА ЇХ ОБТЯЖЕНЬ

 З 1 січня 2021 року набирає чинності Закон України «Про Державний бюджет України на 2021 рік». Статтею 7 вказаного закону установлено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2021 року – у розмірі 2270 гривні. Розмір адміністративного збору та плати у сфері державної реєстрації у 2021 році, відповідно до статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» підлягає обрахуванню у відповідному співвідношенні від вказаної вище суми.

 ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ РЕЧОВИХ ПРАВ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО ТА ЇХ ОБТЯЖЕНЬ

Адміністративний збір

(з урахуванням виду реєстраційної дії або надання інформації та строків)

Розмір плати (від прожиткового мінімуму для працездатних осібстаном на 01 січня 2021 року)

Округлена сума, грн

За державну реєстрацію права власності у строк:

  • що не перевищує 5 робочих днів

0,1

 230

  • у строк 2 робочі дні

1

2270

  • у строк 1 робочий день

2

4540

  • у строк 2 години

5

11350

За державну реєстрацію інших речових прав, відмінних від права власності (крім іпотеки) у строк:

  • що не перевищує 5 робочих днів

0,05

110

  • у строк 2 робочі дні

0,5

1135

  • у строк 1 робочий день

1

2270

  • у строк 2 години

2,5

5675

За державну реєстрацію обтяжень речових прав, іпотеки у строк, що не перевищує 2 робочих днів

 0,05

 110

За внесення змін до записів Державного реєстру прав, що передбачено ст. 26 Закону у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника у строк, що не перевищує 1 робочого дня з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав

0,04

 90

За отримання інформації з Державного реєстру прав, у строк, що не перевищує 1 робочого дня з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав з розрахунку за кожні 25 сторінок інформації (ПАПЕРОВА ФОРМА)

0,025

  60

За отримання інформації з Державного реєстру прав, у строк, що не перевищує 1 робочого дня з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав з розрахунку за одну годину можливості використання сервісної послуги у формі прикладного програмного інтерфейсу (ЕЛЕКТРОННА ФОРМА)

 

0,0125

 

 30

 ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ ТА ФІЗИЧНИХ ОСІБ-ПІДПРИЄМЦІВ

За державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу (крім громадських об’єднань та благодійних організацій), що містяться в Єдиному державному реєстрі, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою

 

0,3

 

680

За державну реєстрацію змін відомостей про прізвище, ім’я, по батькові або місцезнаходження фізичної особи – підприємця та за державну реєстрацію змін до відомостей про громадське об’єднання чи благодійну організацію

 

0,1

 

230

За надання відомостей з Єдиного державного реєстру – виписки для проставлення апостилю та витягу

  • в паперовій формі
  • в електронній формі

 

0,05

75% від 0,05

 

110

90

 

   

Плата за надання документа, що міститься в реєстраційній справі:

- в паперовій формі;

- в електронній формі

 

0,07

75% від 0,07

 

150

110

 


 

З 1 СІЧНЯ 2021 РОКУ ЗМІНЕНО ВАРТІСТЬ АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗБОРУ ЗА НАДАННЯ ВІДОМОСТЕЙ З ДЕРЖАВНОГО ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ

з 1 січня 2021 року змінено вартість адміністративного збору – (прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01.01.2021 становить 2270) за:

- надання відомостей з Державного земельного кадастру у формі витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку вона становитиме 0,05 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб – 113,50 грн.

- надання відомостей з Державного земельного кадастру у формі копії документа, що створюється під час ведення Державного земельного кадастру – 0,03  розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб – 68,10 грн.

Оплата послуги здійснюється шляхом попереднього перерахування коштів через банки.

Підтвердженням оплати послуги є платіжне доручення або квитанція з відміткою банку.


В Україні почав діяти механізм «будівельної амністії»

В Україні запрацював механізм будівельної амністії для дачних та приватних будинків, що були збудовані без дозвільних документів. Набрав чинності наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства про затвердження порядку обстеження та прийняття в експлуатацію таких об’єктів.

Це означає, що українці вже можуть готувати документи для узаконення своїх самочинних будівництв.

Будівельна амністія поширюється на об’єкти незначного класу наслідків:

§ індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки загальною площею до 300 квадратних метрів, господарські (присадибні) будівлі і споруди загальною площею до 300 квадратних метрів, збудовані у період з 5 серпня 1992 року по 9 квітня 2015 року;

§ будівлі і споруди сільськогосподарського призначення, збудовані до 12 березня 2011 року.

Головна умова – щоб вони відповідали цільовому призначенню земельної ділянки, будівельним нормам та пройшли технічне обстеження.

Для амністування такої нерухомості необхідні:

§ заява про прийняття об’єкта в експлуатацію (у разі наявності співвласники земельної ділянки/зазначеного об’єкта підписують також),

§ один примірник заповненої декларації про готовність об’єкта до експлуатації,

§ звіт про проведення технічного обстеження (крім випадків, передбачених пунктом 5 розділу ІІ Порядку),

а також засвідчені в установленому порядку копії:

§ документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою відповідного цільового призначення, на якій розміщено об’єкт;

§ технічного паспорта з відміткою про можливість розміщення та надійної і безпечної експлуатації об’єкта (з відміткою у випадках, передбачених пунктом 5 розділу II Порядку). При цьому, технічні паспорти, складені до набрання чинності цим Порядком, подаються за умови проставлення в них відповідної відмітки про проведення їх технічного обстеження.

Слід зазначити, що місце розташування об’єкта має бути погоджене місцевим органом містобудування та архітектури.

Амністування нерухомості здійснюватиметься за досить простою процедурою. Після подачі необхідних документів та заяви до органу держархбудконтролю, їх буде розглянуто упродовж 10-ти робочих днів та ухвалено рішення щодо прийняття об’єкта в експлуатацію. При цьому, штрафні санкції за самовільне будівництво та експлуатацію таких об’єктів до власників/користувачів земельних ділянок не застосовуватимуться.

Багатьом ще й територіально буде зручніше пройти процедуру. Адже по Україні вже працює 100 новоутворених органів архбудконтролю, які були утворені місцевим самоврядуванням та отримали від ДАБІ повноваження у рамках децентралізації. Тому жителі відповідних населених пунктів зможуть безпосередньо звертатись до місцевих інспекцій та не їхати до Держархбудінспекції чи її територіальних органів.

Як відзначив Голова Держархбудінспекції Олексій Кудрявцев, на відміну від попередніх, ця будівельна амністія є безстроковою, а отже всі хто бажає узаконити своє будівництво, встигнуть це зробити:

«Будівельна амністія – це крок держави на зустріч людям, які свого часу, з різних причин, не оформили своє будівництво – через незнання законодавства, територіальну недоступність відповідних органів тощо. Сьогодні у всіх є можливість привести до ладу документацію на свої будинки та споруди, і більше не хвилюватися, що вони знаходяться «поза законом». Держархбудінспекція зі свого боку готова допомагати в цьому кожному, адже найперше зацікавлена у впорядкуванні сфери будівництва та у її стабільному розвиткові».


Для підвищення обізнаності не тільки громадян України, а й іноземців та осіб без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, щодо державних послуг, які можна отримати в Україні, та мінімізації побутової корупції при їх отриманні 27 серпня 2020 року Мінцифри запровадило Гід з державних послуг, який розміщується на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг «Портал Дія» та доступний за посиланням: guide.diia.gov.ua​.​



Міністерство цифрової трансформації інформує

ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОСТУПУ ДО ОНЛАЙН-ПОСЛУГ ТА ЕЛЕКТРОННОГО ДОКУМЕНТООБІГУ
 
Згідно з чинним законодавством, Міністерство цифрової трансформації України (Мінцифри) є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики, зокрема, у сферах розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян, електронних довірчих послуг та електронної ідентифікації, яке відповідно до покладених на нього завдань організовує навчання та готує пропозиції щодо вдосконалення системи розвитку цифрових навичок громадян, підготовки та перепідготовки фахівців з питань, що належать до компетенції Мінцифри. Мінцифри виконує функції центрального засвідчувального органу.
 
У ст.7 Закону України «Про електронні довірчі послуги» визначено повноваження головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері електронних довірчих послуг.
Для реалізації функцій електронної демократії, забезпечення доступу українців до отримання публічних послуг онлайн, переходу до електронного документообігу, спрощення ведення бізнесу тощо Мінцифри спільно з партнерами запустили освітній серіал про електронний підпис.
 
Курс складається з 7 серій тривалістю 4-9 хвилин, доступний за посиланням: cutt.ly/xcS5OzU . Ви навчитеся використовувати всі можливості е-підпису та отримувати дедалі більше послуг зі свого смартфона чи    комп’ютера, зокрема:
 
зможете розібратися, що таке е-підпис та для чого він потрібен;
дізнаєтеся, у яких життєвих ситуаціях він може знадобитись;
навчитесь з його допомогою підписувати документи;
авторизуватись на онлайн-платформах;
дізнаєтеся, як безпечно його зберігати.
 
Мінцифри прагне, щоб якомога більше українців подивилися серіал про е-підпис та почали ним користуватися, а також дізналися про переваги вебсайту центрального засвідчувального органу. Тому для інформування про наявні можливості для громадян Мінцифри запускає рекламну кампанію з серією матеріалів. Вони доступні за посиланням cutt.ly/jcDiyp1.
Людмила Рабчинська, заступник міністра Мінцифри