Головна Новини Герої не вмирають Зміни в законодавстві Учасникам бойових дій та членам їх сімей Планування роботи 2023 року Пробація району Електронне звернення Інформація для користувачів з вадами зору

Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району

  Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району
Формат: DOC | Добавлен: 24/08/2020 10:27:29
51Kb Скачать скачать

 ПОРЯДОК

проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, 
що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл 
Баштанського району
 
Цей Порядок розроблено відповідно до частини першої статті 1, статей 2,3,5 Закону України "Про оренду державного га комунального майна", згідно з Порядком проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року №906 та інших законодавчих та нормативних актів, з метою підвищення ефективності використання майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району шляхом передачі його оренду фізичним та юридичним особам  та визначення порядку проведення конкурсу на право оренди майна. 
 
І. Загальні положення
 
1.1. Орендою   є   засноване   на  договорі  строкове  платне 
користування   майном,   необхідним   орендареві   для  здійснення 
підприємницької та іншої діяльності.
1.2. Об’єктами оренди майна, що належить до спільної власності   територіальних  громад    міста, сіл Баштанського району, є:
- цілісні майнові комплекси комунальних підприємств та їх структурні підрозділи (філії, цехи, дільниці);
- нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) та інше окреме індивідуально визначене (рухоме) майно.
1.3. Орендодавцями майна спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району є:
- Баштанська районна державна адміністрація як орган уповноважений управляти майном – щодо майна спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району, яке знаходиться на балансі її структурних підрозділів, відділів та управлінь;
- комунальні підприємства – щодо майна спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району, яке знаходиться на їхньому балансі.
 1.4. Орендарями  майна спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району можуть бути господарські 
товариства, створені  членами  трудового  колективу  підприємства, його структурного підрозділу, інші  юридичні  особи  та  громадяни України, фізичні та юридичні особи  іноземних  держав,  міжнародні організації та особи без  громадянства. Фізична  особа,  яка  бажає укласти договір оренди державного майна з метою використання його для підприємницької діяльності, до укладення  договору   зобов'язана   зареєструватись   як   суб'єкт підприємницької діяльності.
Особливості оренди майна  для  здійснення  підприємницької  та іншої діяльності громадянами та  юридичними  особами  іноземних  держав та особами  без  громадянства  визначаються  законодавством України.
1.5. Ініціатива щодо оренди майна може виходити від 
- Баштанської районної ради, як власника майна; 
- Баштанської районної державної адміністрації, як органу уповноваженого управляти майном;
- орендодавців зазначених у пункті 1.3 даного Порядку;
-  фізичних та юридичних  осіб, які можуть бути орендарями відповідно пункту 1.4. даного Порядку.
1.6. Передача в оренду майна може здійснюватися лише за умови урахування правового режиму окремого майна, наявності встановлених законодавчими актами обтяжень чи обмежень відповідно до майна.
1.7. Передача в оренду майна спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району здійснюється відповідно до вимог законодавчих актів та цього Порядку.
 
ІІ. Порядок укладення договору оренди
 
2.1. Фізичні  та  юридичні  особи,  які бажають укласти договір оренди,  направляють  заяву,  проект договору оренди, а також інші документи  згідно з переліком, що визначається Фондом державного   майна   України   (далі  -  матеріали) до відповідного орендодавця.
2.2. У   разі  надходження  до  орендодавця  заяви  про  оренду цілісного  майнового  комплексу  підприємства,  його структурного підрозділу,  нерухомого майна,  а також майна,  що не  увійшло  до статутного    (складеного)   капіталу   господарських   товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), орендодавець за умови   відсутності   заборони   на  передачу  майна  в  оренду  у п'ятиденний  строк  після  дати  реєстрації  заяви  надсилає копії матеріалів  органу, уповноваженому управляти відповідним майном, а у  разі  якщо:
- підприємство, його   структурний  підрозділ,  щодо  цілісного майнового комплексу якого надійшла заява про оренду, або ініціатор укладення   договору  оренди  згідно  із  законодавством  займають монопольне становище на ринку;
- внаслідок укладення  договору  оренди  підприємець  або група підприємців можуть зайняти монопольне становище на ринку;
- сумарна вартість   активів   або  сумарний  обсяг  реалізації товарів  (робіт,  послуг),   що   належать   об'єкту   оренди   та ініціаторові  укладення  договору  оренди,  перевищують показники, визначені  законодавством,  -  також  до  органу  Антимонопольного комітету України.
Орган  Антимонопольного комітету України розглядає  надіслані йому  матеріали  і  протягом п'ятнадцяти днів після їх надходження надсилає орендодавцеві висновки про  можливість  оренди  та  умови договору оренди. 
У   разі  порушення  провадження  у  справі  про  банкрутство керівник  або  орган управління боржника виключно за погодженням з розпорядником  майна  подає  орендодавцеві  матеріали  щодо оренди нерухомого  майна,  копію  яких  орендодавець  у п'ятиденний строк після   дати  реєстрації  заяви  надсилає  органу,  уповноваженому управляти  відповідним  майном.
2.3. Орган, уповноважений управляти відповідним майном, розглядає подані матеріали і протягом  п'ятнадцяти  днів  після  надходження матеріалів  повідомляють  підприємство  про  своє рішення (надання дозволу щодо укладення договору оренди або відмову).  При розгляді матеріалів   щодо   передачі  в  оренду  нерухомого  майна  можуть враховуватися   пропозиції   Баштанської районної державної адміністрації, відповідного   органу  місцевого  самоврядування  щодо  розміщення бюджетних установ і організацій. 
 У разі наявності пропозиції  уповноважені  управляти майном  можуть  у  цей  же  термін  запропонувати підприємству укласти договір   оренди   нерухомого   майна   з   бюджетною   установою, організацією. 
2.4.  Якщо орендодавець не одержав у встановлений термін  висновків органу,   уповноваженого   управляти  відповідним  майном,  дозволу, відмови  чи  пропозицій  від  органу,   уповноваженого   управляти відповідним  майном,  укласти  договір  оренди  нерухомого майна з бюджетною    установою,     організацією,     висновків     органу Антимонопольного   комітету  України,  укладення  договору  оренди вважається з цими органами погодженим. 
2.5. У разі,  коли  підприємство  не  погоджується  з  пропозицією укласти  договір  оренди  нерухомого  майна з бюджетною установою, організацією,  орган  уповноважені управляти відповідним майномможе без згоди підприємства укласти  договір  оренди  нерухомого майна з бюджетною установою, організацією.
 
Вивчення попиту на об’єкт оренди
 
2.6.  Орендодавець  протягом  п'яти  днів після погодження умов договору  оренди  з  органом,  уповноваженим управляти відповідним майном  (у  випадках,  передбачених   законодавством,   -   органом Антимонопольного комітету України), а в разі якщо заява про оренду майна не потребує узгодження (щодо оренди  окремого  індивідуально визначеного майна,  крім нерухомого),  протягом 15 днів після дати її реєстрації розміщує  у  друкованих  засобах  масової інформації  та  на  офіційному сайті Баштанського району оголошення про намір передати майно в оренду або відмовляє в укладенні договору  оренди і повідомляє про це заявника. 
2.7. Протягом 10   робочих   днів   після   розміщення  оголошення орендодавець приймає заяви про оренду відповідного майна. 
2.8. Протягом трьох робочих днів після закінчення строку приймання заяв  орендодавець  своїм розпорядженням (наказом) ухвалює рішення за результатами вивчення попиту на об'єкт оренди.  
2.9. У разі якщо  подано  лише  одну заяву,  конкурс  на  право  оренди не проводиться і договір оренди укладається із заявником.  
2.10. У разі надходження двох і  більше  заяв орендодавець оголошує конкурс на право оренди.
2.11. Оголошення про намір передати в оренду не розміщується і договір оренди укладається без проведення конкурсу у випадках, передбачених чиним законодавством.
2.12. Орендодавець відмовляє в укладенні договору  оренди  в  разі, якщо: 
- прийнято рішення  про  приватизацію  або  передприватизаційну підготовку цих об'єктів; 
- об'єкт включено  до  переліку  підприємств,   що   потребують залучення   іноземних   інвестицій,  згідно  з  рішенням  Кабінету 
Міністрів України чи органів місцевого самоврядування; 
- орган Антимонопольного  комітету  України   не   дає   згоди, виходячи  з  підстав,  наведених  у пункті 2.2. цього Порядку; 
- орган, уповноважений  управляти  майном,  не  дає  згоди   на укладення договору оренди; 
- орендодавець, зазначений   у пункті 1.3. цього Порядку,  прийняв  рішення  про  укладення  договору оренди нерухомого майна з бюджетною установою; 
- є інші підстави, передбачені законом.
 
 
Організація та проведення конкурсу на право укладення на право укладання договору оренди майна
 
2.13. Конкурс на право оренди майна спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району оголошується відповідним орендодавцем, зазначеним у пункті 1.3 даного Порядку. 
2.14. Конкурс на право оренди об'єкта проводить конкурсна комісія, утворена орендодавцем.
2.15. Оголошення про конкурс на право оренди майна публікується  у  друкованих  засобах  масової інформації  та  на  офіційному сайті Баштанського району.
Оголошення публікується не пізніше ніж за 20 календарних днів до дати проведення конкурсу і повинно містити такі відомості: 
- інформація про об'єкт (назва, місцезнаходження, у разі оренди цілісного майнового комплексу - також обсяг і основна номенклатура продукції,  у тому числі тієї, що експортується, кількість і склад робочих місць,  рівень прибутковості об'єкта за останні три  роки, розмір  дебіторської  та  кредиторської заборгованості,  наявність майна в заставі, податковій заставі, в оренді); 
- умови конкурсу; 
- дата, час і місце проведення конкурсу; 
- кінцевий строк  прийняття  пропозицій  від  претендентів  (не більш як три робочих дні до дати проведення конкурсу); 
 - перелік документів,  які подаються претендентами для участі в конкурсі. 
2.16. Особи, які під час вивчення попиту виявили  заінтересованість 
в оренді об'єкта, письмово повідомляються орендодавцем  про проведення конкурсу і необхідність  подання письмових пропозицій відповідно до оголошення про конкурс. 
 
Умови конкурсу
 
2.17. Умовами конкурсу є: 
 - стартовий розмір орендної плати; 
 - ефективне використання    об'єкта    оренди    за    цільовим призначенням  (у  разі  оренди  цілісного  майнового  комплексу  - відповідно до напряму виробничої діяльності підприємства); 
 - дотримання вимог щодо експлуатації об'єкта; 
- компенсація переможцем    конкурсу   витрат,   пов'язаних   з проведенням  незалежної  оцінки  об'єкта  оренди,   опублікуванням оголошення про конкурс у відповідних засобах масової інформації (у разі відсутності бюджетного фінансування таких витрат). 
- строк оренди;
- своєчасне і у повному обсязі сплата орендної плати;
- забезпечення збереження орендованого майна, запобігання його пошкодження і псуванню, утримання майна в порядку, передбаченому санітарними нормами та правилами пожежної безпеки, підтримання орендованого майна у належному стані, не гіршому, ніж на момент передачі його в оренду, з урахуванням нормального фізичного зносу, здійснення заходів протипожежної безпеки;
- страхування орендарем взятого ним в оренду майна;
- укладання договору оренди відповідно до Типового договору оренди відповідного майна спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району.
Іншими умовами договору оренди майна можуть бути:
- виконання певних видів ремонтних робіт; 
- виконання встановлених   для   підприємства    мобілізаційних завдань; 
- виготовлення продукції в обсягах,  необхідних для задоволення потреб регіону; 
- збереження (створення) нових робочих місць; 
- вжиття заходів   для   захисту    навколишнього    природного 
середовища   з  метою  дотримання  екологічних  норм  експлуатації 
об'єкта;
- створення безпечних умов праці; 
- дотримання умов      належного       утримання       об'єктів соціально-культурного призначення. 
Інші умови   включаються   до  умов  конкурсу  з  урахуванням пропозицій власника майна та органу,  уповноваженого управляти майном. 
2.18. Орендодавець не має права змінювати умови проведення конкурсу після опублікування оголошення про конкурс.
2.19. Основним  критерієм  визначення  переможця  є   найбільший розмір  орендної плати у разі обов'язкового забезпечення виконання інших умов конкурсу.
Стартова орендна плата визначається згідно з рішенням районної ради про  Методику розрахунку і порядку використання плати за оренду майна.
2.20. Для участі в конкурсі претендент подає на розгляд  комісії такі матеріали: 
1) заяву  про  участь  у  конкурсі (додаток 1 до Порядку) та документи,  зазначені в оголошенні  про  конкурс.  У  разі  оренди   цілісного   майнового комплексу  претендент подає також висновок органу Антимонопольного комітету про можливість передачі претенденту в оренду  зазначеного майна.  Якщо  претендент  вже подавав заяву про оренду,  яка стала підставою для оголошення конкурсу,  після оголошення конкурсу  він подає нові пропозиції відповідно до умов конкурсу; 
2) Проект договору оренди, завізований учасником конкурсу та завірений печаткою (за наявності), що відповідає Типовому договору оренди відповідного майна спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району (додаток 2 до Порядку);
3) відомості про претендента: 
 для юридичної особи: 
- документи,   що   посвідчують   повноваження   представника юридичної особи; 
- посвідчені нотаріусом копії установчих документів;
 - завірену   належним   чином   копію   звіту  про  фінансові результати претендента з урахуванням дебіторської і  кредиторської 
заборгованостей за останній рік; 
- довідку  від  претендента  про  те,  що  стосовно  нього не порушено справу про банкрутство; 
для фізичної особи: 
- копію документа,  що посвідчує особу,  або  належним  чином оформлену довіреність; 
- завірену  належним чином копію виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; 
- завірену належним чином копію  декларації  про  доходи  або звіту  суб'єкта  малого підприємництва - фізичної особи - платника єдиного податку.
Конкурсна комісія
2.21. Конкурсна комісія утворюється в кількості 7 осіб.  Склад комісії затверджується розпорядженням (наказом) орендодавця.
До складу конкурсної комісії (далі Комісія) входять представники орендодавця, Баштанської районної державної адміністрації та Баштанської районної ради (за узгодженням).
2.22. Основними завданнями комісії є: 
- визначення умов та строку проведення конкурсу; 
- розгляд поданих  претендентами  документів; 
- проведення конкурсу; 
- складення протоколів   та   подання   їх   для   затвердження орендодавцю. 
2.23. Комісія  у  процесі своєї діяльності має право звертатися за консультаціями до  фахівців Баштанської районної державної адміністрації та Баштанської районної ради. 
2.24. Комісія  розпочинає  роботу з моменту затвердження розпорядження (наказу) про її створення.
2.25. Керує діяльністю комісії та організовує її роботу голова Комісії, який призначається з числа представників орендодавця. Голова Комісії у межах своєї компетенції скликає засідання, головує на засіданнях та організовує підготовку матеріалів на розгляд комісії. Голова Комісії має ухвальний голос, якщо при прийнятті рішення про визначення переможця конкурсу голоси членів комісії розділилися порівну.
2.26. Засідання  Комісії  є закритими. У разі потреби в отриманні додаткової інформації,  Комісія має право заслуховувати на своїх  засіданнях  пояснення  учасників  конкурсу.
Члени комісії та відповідальні працівники, які забезпечують проведення конкурсу, в установленому чинним законодавством порядку несуть відповідальність за розголошення:
-інформації про учасників конкурсу, їх кількість та конкурсні пропозиції (до визначення переможця):
-інформації, яка міститься у документах, наданих учасниками конкурсу;
-інформації про режим роботи та склад конкурсної комісії.
2.27. Засідання Комісії є правомочними за умови участі не менше 5 осіб – членів Комісії.
 
Процедура проведення конкурсу
 
2.28. Конкурс проводиться з використанням відкритості пропонування  розміру  орендної  плати  за принципом аукціону,  на якому  визначається  переможець  згідно  з  умовами  конкурсу   та зобов'язаннями учасника конкурсу. Учасники, які не з'явилися та не направили на конкурс своїх представників, вважаються такими, що вибули з конкурсу.
2.29. Пропозиції  та інші  матеріали  учасників  конкурсу  надаються  до  підрозділу орендодавця,  який відповідно до своїх функцій здійснює реєстрацію вхідної  кореспонденції,  у  конвертах  з  написом  "На  конкурс", запечатаних  печаткою  учасника конкурсу.  Ці конверти передаються голові Комісії перед черговим засіданням,  на  якому  вони розпечатуються.
2.30. Надані  учасниками  конкурсу матеріали і пропозиції   розглядаються   на засіданнях  Комісії  до  проведення  конкурсу  з  метою формування списку  учасників,  допущених  до  подання  конкурсних  пропозицій орендної   плати.   Зазначений   список   затверджується   орендодавцем. Орендодавець протягом робочого дня після затвердження списку  повідомляє  учасників конкурсу тими засобами зв'язку,  які вони обрали,  про їх допущення  або  недопущення (із  зазначенням підстав)  до подання конкурсних пропозицій орендної плати.
У разі коли пропозиція тільки одного претендента відповідає умовам  конкурсу,  аукціон  з визначення розміру орендної плати не проводиться і з таким претендентом укладається договір оренди. 
2.31. Конкурс вважається таким, що не відбувся, про що орендодавцем видається відповідне розпорядження (наказ), у разі: 
- неподання заяв про участь у конкурсі; 
- відсутності пропозицій, які відповідають умовам конкурсу; 
- знищення об'єкта  оренди  або  істотної  зміни його фізичного стану. 
У разі визнання конкурсу таким,  що не відбувся, орендодавцем може  бути  повторно оголошено конкурс щодо передачі в оренду того самого майна,  якщо після  вивчення  попиту  виявлено  потенційних орендарів.
2.32. У  разі  надходження  двох  або  більше  пропозицій,  які відповідають умовам конкурсу,  переможець визначається комісією за критерієм    найбільшої    запропонованої    орендної   плати   за перший/базовий місяць оренди із застосуванням принципу аукціону.  У разі надходження після оголошення конкурсу заяви про оренду від особи,  яка відповідно до законодавства має право на отримання відповідного майна в оренду  без  проведення  конкурсу, договір оренди укладається з такою особою.
2.33. Протягом    семи    робочих   днів   після   затвердження орендодавцем списку учасників,  допущених до  участі  у  конкурсі, комісія  проводить відкрите засідання за участю учасників конкурсу (їх  уповноважених  осіб).  На  засіданні  можуть  бути   присутні представники  засобів  масової  інформації  та інші заінтересовані особи.  Секретар комісії реєструє в  протоколі  засідання  комісії кожного  учасника  конкурсу із зазначенням дати,  часу та прізвища учасника чи уповноваженої особи і видає картку з номером учасника. 
Реєстрація учасників конкурсу завершується за 10 хвилин до початку проведення конкурсу. 
Учасники конкурсу в порядку черговості, визначеної згідно з  їх  реєстраційними номерами,  подають голові конкурсної комісії конверти з конкурсними пропозиціями щодо  орендної  плати.  Розмір орендної плати,  зазначений у конкурсній пропозиції,  не може бути меншим за розмір стартової орендної плати, зазначеної в оголошенні про проведення конкурсу. 
2.34. Голова  комісії  в присутності членів  комісії  та  заінтересованих осіб  розпечатує  конверти  і  оголошує зміст пропозицій у порядку послідовності реєстраційних номерів.  
2.35. Після оголошення всіх конкурсних пропозицій щодо орендної плати конкурс  проводиться  у  формі  торгів  "з  голосу" головою комісії. Початком конкурсу вважається  момент оголошення головою  комісії найбільшого розміру орендної плати, запропонованої учасниками в конкурсних пропозиціях. 
2.36. Після  закінчення  засідання  комісії,  на   якому   було визначено   переможця  конкурсу,  складається  протокол,  у  якому 
зазначаються:
- відомості  про  учасників;  
- стартова  орендна  плата; 
- пропозиції  учасників (підписані бланки з пропозиціями додаються);
- результати конкурсу.  
Протокол не пізніше наступного робочого  дня після проведення засідання підписується всіма членами комісії, які брали участь у засіданні, і переможцем конкурсу. 
2.37. Протокол про результати конкурсу протягом  трьох  робочих днів після підписання його всіма членами комісії, які брали участь у  засіданні,  і  переможцем   конкурсу   затверджується   розпорядженням (наказом) орендодавця.   Орендодавець протягом  трьох  робочих  днів  після затвердження  результатів   конкурсу   письмово   повідомляє   про результати  конкурсу всім  учасникам і публікує їх у виданнях,  в яких було надруковано оголошення про конкурс. 
2.38. Діяльність комісії припиняється у разі: 
- відсутності заяв  про  участь  у  конкурсі  -  з  оголошеного 
кінцевого строку прийняття пропозицій учасників конкурсу; 
- відсутності заяв,  які  б  відповідали  умовам конкурсу,  - з 
моменту підписання наказу або іншого розпорядчого акта про те,  що конкурс не відбувся; 
- укладення договору   оренди   з   особою,   яка   згідно   із законодавством має  право  на  отримання  відповідного  майна в оренду без проведення конкурсу,  або з особою,  пропозиції якої виявилися єдиними,  що  відповідають  умовам  конкурсу,  -  з 
моменту укладення договору; 
- проведення конкурсу  -  з  дати укладення договору оренди,  а якщо договір не укладено, - з моменту підписання наказу або іншого розпорядчого акта про припинення діяльності комісії.
2.39. Орендодавець   протягом   15   днів   після  затвердження результатів конкурсу надсилає рекомендованим листом або вручає під розписку  особисто  переможцю  конкурсу  (уповноваженій ним особі) проект договору оренди.  Переможець конкурсу або уповноважена  ним особа після отримання проекту договору протягом п'яти робочих днів особисто повертає орендодавцю підписаний проект  договору  оренди. 
2.40. У разі відмови переможця конкурсу від укладення  договору оренди  або  порушення  ним строку,  зазначеного у пункті 2.39. цього Порядку, комісія за умови надходження від інших учасників конкурсу у  визначений  в  оголошенні  про  конкурс  строк пропозицій,  що відповідають умовам конкурсу, скасовує раніше прийняте рішення про визначення переможця конкурсу, виключає особу, яка порушила вимоги цього Порядку,  з числа учасників конкурсу та визначає час і місце проведення  додаткового  засідання  комісії. 
На підставі  рішень,  прийнятих  комісією  відповідно  до пункту  2.40.  цього  Порядку,  орендодавець  скасовує своє розпорядження (наказ) про визначення переможця. Новим  переможцем  конкурсу   визначається   той   учасник конкурсу, розмір  останньої  пропозиції  якого  був  найбільшим з пропозицій  інших  учасників  конкурсу,   допущених   до   подання конкурсної  пропозиції  щодо  орендної  плати,  про що складається протокол,  який підписується  всіма  членами  комісії,  які брали участь  у  засіданні,  і  новим переможцем конкурсу.  
2.41. Проведення конкурсу до затвердження його результатів може бути  скасовано  орендодавцем  за пропозицією конкурсної комісії у разі, коли: 
- уповноважений орган управління  об'єктом  оренди  відмовив  у передачі  майна в оренду і повідомив про це рішення орендодавцю до прийняття  комісією  рішення  щодо  умов  та  строків   проведення конкурсу; 
- об'єкт оренди  було знищено або істотно змінено його фізичний стан; 
- укладено договір відповідно до абзацу другого пункту 2.32. цього 
 
Порядку.
 
Оцінка об'єкта оренди 
 
2.42. Оцінка об'єкта оренди здійснюється на підставі чинного законодавства. 
2.43. Оцінка  об'єкта  оренди  передує укладенню договору оренди. У разі якщо на момент продовження дії договору оренди остання оцінка об'єкта   оренди  була  зроблена  більш  як  три  роки  тому,  для продовження   (поновлення)   договору  оренди  провадиться  оцінка об'єкта оренди.
2.44. Послуги з проведення незалежної оцінки обєкта оренди та аудиторської перевірки обєкта оренди оплачує орендар.
Порядок укладання договорів оренди
2.45. Договір  оренди  вважається укладеним з моменту досягнення домовленості з усіх істотних умов і  підписання  сторонами  тексту договору.
2.46. Передача    об'єкта    оренди    орендодавцем   орендареві 
здійснюється у строки і на умовах, визначених у договорі оренди. 
Передача майна у суборенду здійснюється згідно вимог чинного законодавства.
 
Термін дії договору оренди
 
2.47. Термін договору оренди визначається за погодженням сторін. 
2.48. У  разі  відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну  умов  договору  оренди  протягом  одного  місяця  після закінчення  терміну дії договору він вважається продовженим на той самий  термін  і  на  тих  самих  умовах,  які  були   передбачені договором.
2.49. Після  закінчення  терміну договору оренди орендар, який 
належним   чином   виконував  свої  обов'язки  за  договором,  має переважне  право  за  інших  рівних  умов на укладення договору оренди  на  новий  термін,  крім  випадків,  якщо орендоване майно необхідне  для потреб його власника. У разі, якщо власник має намір використовувати  зазначене  майно  для власних потреб, він повинен письмово  попередити  про це орендаря не пізніше ніж за три місяці до закінчення терміну договору.
2.50. Неефективне використання об'єкта оренди, допущення невиконання умов договору оренди (наявність заборгованості по сплаті орендної плати) є підставою для розірвання договору оренди.
2.51. Одностороння відмова від договору оренди не допускається.
2.52. Договір оренди припиняється в разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- приватизації об'єкта оренди орендарем (за участю орендаря);
- банкрутства орендаря;
- загибелі об'єкта оренди;
- ліквідації   юридичної   особи,   яка   була   орендарем  або орендодавцем.  
Правові наслідки орендних відносин
2.53. Орендоване окреме індивідуально визначене майно, у тому числі і об’єкти нерухомості, залишаються на балансі орендодавця із зазначенням, що це майно передано в оренду. 
2.54. Орендар зобов'язаний використовувати та зберігати орендоване майно відповідно до умов договору, запобігати його пошкодженню, псуванню. 
2.55. У разі розірвання договору оренди,  закінчення строку його дії та відмови від його продовження або банкрутства орендаря, він зобов'язаний повернути орендодавцеві  об'єкт   оренди   на умовах, зазначених  у  договорі оренди.  Якщо  орендар   допустив погіршення стану орендованого майна або його загибель, він повинен відшкодувати орендодавцеві збитки,  якщо не доведе,  що погіршення або загибель майна сталися не з його вини.
2.56. Передача майна в оренду не припиняє права власності на це майно. 
Здійснення орендодавцем контролю за станом об’єкта оренди. 
2.57. Орендодавець контролює наявність, стан, напрями та ефективність використання  майна, переданого в оренду за Договором. 
2.58. Орендодавець один  раз на рік здійснює  перевірку використання орендарем об’єкта оренди.  
2.59. Про перевірку орендодавець попередньо в тижневий термін письмово повідомляє орендаря.
2.60. При перевірці звертається увага на: 
- цільове використання орендованого майна відповідно до умов договору; 
- стан та умови збереження орендованого майна; 
- наявність поліпшень і дозволів на їх здійснення; 
- ефективність використання майна.
Орендна плата та порядок її нарахування
2.61. Орендар  за користування об'єктом оренди  вносить  орендну плату незалежно від наслідків господарської діяльності
2.62. Орендна плата визначається в договорі оренди із урахуванням затвердженої рішенням районної ради Методики розрахунку і Порядку використання плати за оренду майна
2.63. Строки внесення орендної плати визначаються у договорі
2.64. Розмір  орендної  плати  може  бути змінено за погодженням сторін. 
2.65. Розмір  орендної плати може бути змінено на вимогу однієї з сторін, якщо з незалежних від них обставин істотно змінився стан об'єкта   оренди,   а   також   в   інших  випадках,  встановлених законодавством.
 

 Відповідальність сторін

2.66. За невиконання зобов'язань за договором оренди, у тому числі за зміну або розірвання договору в односторонньому порядку, сторони несуть відповідальність, установлену діючим законодавством України, даним Порядком, іншими рішеннями районної ради та договором оренди. 
2.67.  У разі банкрутства орендаря, він відповідає за свої борги майном, яке належить йому на праві власності, відповідно до чинного законодавства України.
Прикінцеві положення
Взаємовідносини сторін, не врегульовані даним Порядком, регламентуються згідно з діючим законодавством. 
 
 
Начальник відділу районної ради з 
питань інвестиційної політики та 
управління майном територіальних 
громад міста, сіл Баштанського району                                                                                                                        Т.І.Гвоздь

 

                             Додаток 1

до Порядку проведення конкурсу на право укладання
договору оренди майна, що є спільною власністю
територіальних громад міста, сіл Баштанського району,
затвердженого рішенням районної
ради від "__" _________2013 року №___
 
                                                                  
Голові комісії з проведення конкурсу 
на право оренди майна спільної власності
територіальних громад міста, сіл
Баштанського району
_________________________________
 З А Я В А
на участь у конкурсі на право оренди майна спільної власності
територіальних громад міста, сіл Баштанського району
1. Об’єкт користування:
1.1. Назва об’єкта ___________________________________________________
1.2. Місцезнаходження об’єкта________________________________________
1.3. Балансоутримувач об’єкта ________________________________________
__________________________________________________________________
(повна назва підприємства, організації, установи – юридичної особи)
1.4. Технічна (економічна характеристика об’єкта) _______________________
2. Учасник конкурсу:
2.1. Юридична особа ________________________________________________
__________________________________________________________________
(повна назва)
Керівник __________________________________________________________
(прізвище, ім’я та побатькові, контактний телефон)
Ідентифікаційний код _______________________________________________
Коли і ким здійснена державна реєстрація______________________________
__________________________________________________________________
2.2. Фізична особа __________________________________________________
(прізвище, ім’я та побатькові, контактний телефон)
Громадянин (ка) ____________________________________________________
(повна офіційна назва держави або особи без громадянства – зазначити)
Паспорт серія _______ № ___________ дата видачі "____"______________р.
__________________________________________________________________
(назва органу, що видав паспорт)
З Порядком проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району, ознайомлений _____________________
(особистий підпис)
Документи, що додаються:
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
 
Підпис учасника конкурсу ____________________
М.П.
 
Дата заповнення заяви:
"____"_____________________

 

 Аналіз регуляторного впливу 

проекту рішення районної ради «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району»
 
Цей Аналіз підготовлений з метою визначення впливу, який справлятиме рішення  Баштанської районної ради  Миколаївської області «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району»  на ринкове середовище Баштанського району та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави, а також обґрунтування відповідності проекту рішення  принципам державної регуляторної політики, одержання зауважень та пропозицій від зацікавлених осіб.
 
Головним розробником проекту рішення Баштанської районної ради «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району» є відділ районної ради з питань інвестиційної політики та управління майном спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району.
 
Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом врегулювання відносин
 
Майнова та фінансова основа місцевого самоврядування визначена частиною 1 статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Відповідно до зазначеної статті територіальним громадам сіл, селищ міст, районів у містах належить право  комунальної власності на рухоме та нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інших коштів, земля, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства , а також  пенсійні фонди, частка в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров’я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об’єкти, визначені відповідно до закону як об’єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Відповідно до частини 5 статті 60 цього ж Закону органи місцевого самоврядування  від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об’єктами права комунальної власності, у тому числі виконують усі майнові  операції, можуть передавати об’єкти права комунальної власності  у постійне або тимчасово користування юридичним та фізичним особам, здавати  їх в оренду тощо. Відносини щодо оренди комунального майна регулюються нормами чинного законодавства, а саме : Законом України «Про  оренду державного та комунального майна” (надалі – Закону) та  Порядком проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року №906.  
Відповідно до цих норм підготовлений проект  рішення  Баштанської районної ради Миколаївської області «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району».
Зазначений регуляторний акт покликаний врегулювати орендні відносини відповідно до вимог чинного законодавства та забезпечити ефективне використання майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району, збільшити надходження від орендної плати до районного бюджету,  сприяння розвитку підприємництва, розширення видів послуг  та наповнення місцевого бюджету.
 
Обґрунтування прийняття Проекту регуляторного акта
 
Передача у платне користування  майна спільної власності територіальних громад  Баштанського району відбувалась із застосуванням норм Закону України ”Про передачу в оренду державного та комунального майна”. У разі передачі майна в оренду за конкурсом  конкурсна комісія у своїй роботі  керувалась  Порядком проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 31 серпня 2011 року №906 та іншими законодавчими та нормативними актами. З метою врегулювання орендних відносини відповідно до вимог чинного законодавства та забезпечення ефективного використання майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району удосконалення та деталізації  процедури передачі його в оренду  майна  виникла  необхідність прийняття рішення Баштанської районної ради Миколаївської області «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району».
 
Очікувальні  результати прийняття запропонованого регуляторного акта
 
Прийняття рішення Баштанської районної ради Миколаївської області «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад міста, сіл Баштанського району» приведе до законодавчого врегулювання  відносин у сфері оренди комунального майна, визначення реального розміру орендних платежів, забезпечення  рівних умов оренди для орендарів, сприяння розвитку підприємництва та недопущення дискримінації суб’єктів  підприємницької діяльності ,  поповнення місцевого  бюджету  Баштанського  району.
 
Прийняття Проекту є необхідним, оскільки він :
 
Регулює організаційні та майнові відносини між орендодавцями та орендарями щодо господарського використання майна, що безпосередньо  належить територіальній громаді міста, сіл Баштанського району на правах спільної власності.;
додаткових витрат не потребує;
поповнить місцевий бюджет Баштанського району Миколаївської області.
 
Цілі  врегулювання
 
Проект є нормативно -  правовим актом, який спрямований на удосконалення правового регулювання господарських відносин між місцевою владою та суб’єктами господарювання
Альтернативні способи досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин, не встановлено.
Перевага обраного способу досягнення встановлених цілей
Встановлення уніфікованої процедури передачі в оренду майна, що належить  територіальній громаді міста, сіл Баштанського району Миколаївської області на правах спільної власності, приведе до підвищення ефективності  використання комунального майна, визначення реального розміру орендних платежів, забезпечення конкурентних засад набуття права на оренду, сприяння розвитку підприємництва та поповненню місцевого бюджету Баштанського району.
Механізм і заходи, які забезпечать розв’язання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.
Даний проект дозволить збільшити поповнення місцевого бюджету.
Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта
Метою прийняття цього рішення є врегулювання із нормами чинного законодавства та ефективне використання нерухомого майна спільної власності територіальних громад  міста, сіл Баштанського району та сприяння поповненню місцевого бюджету.
Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта  залежно  від ресурсів, якими розпоряджуються органи державної  влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати та виконувати ці вимоги
 
Впровадження проекту додаткових витрат не потребує.
 
Оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта
Прийняття законів, що погіршують стан розвитку орендних відносин  та підприємницького середовища. 
Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторних актів в разі його прийняття
Залучення суб’єктів підприємництва та громадськості до відстеження виконання органами місцевого самоврядування цього рішення.
Забезпечення реалізації цього рішення здійснюється відповідно до своєї  компетенції  відділом з питань інвестиційної політики та управління майном спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району. 
 
Строк чинності регуляторного акта
 
Безстроковий, в який можуть вноситися відповідні корективи. 
 
Начальник    відділу   з    питань
інвестиційної політики та 
управління майном спільної 
власності територіальних громад   
міста, сіл Баштанського району                                                                                                       Т.І.Гвоздь
 
 
Розробник проекту регуляторного акта – відділ з питань інвестиційної політики та управління майном спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району (56101, Миколаївська область, м. Баштанка, вул. Баштанської республіки, 37, тел. (05158) 2-62-65).

Зауваження та пропозиції щодо положень даного проекту рішення просимо надсилати у паперовому вигляді на ім’я начальника відділу з питань інвестиційної політики та управління майном спільної власності територіальних громад міста, сіл Баштанського району протягом 30 календарних днів з дня опублікування.