


| Home | Герої не вмирають | News | Планування роботи 2023 року | Інформація для користувачів з вадами зору | Учасникам бойових дій та членам їх сімей | Електронне звернення | Пробація району | Зміни в законодавстві |
12/08/2025
В Україні триває національна антитютюнова кампанія «Яскраві вироби — темні наміри», спрямована на захист дітей і молоді від шкідливого впливу тютюнової індустрії. Її організували ГО «Життя» за підтримки Vital Strategies у партнерстві з Центром громадського здоров’я МОЗ України.
Мета кампанії — показати, як виробники тютюну маскують небезпечні вироби під стильні, яскраві та «інноваційні» продукти, щоб залучити нових споживачів, насамперед підлітків і молодь.
Ініціатори кампанії зазначають, що сьогодні тютюнова індустрія навмисно створює оманливий образ безпечності. Смакові добавки, кольорові стіки, слова на кшталт «нагрівання», «бездимні» або «менш шкідливі» — усе це елементи продуманої пастки.
Дані свідчать про стрімке поширення новітніх тютюнових виробів серед молодих українців:
• 45% людей віком 18–29 років споживають тютюн або нікотин — майже кожен другий;
• 37% молодих курців надають перевагу тютюновим виробам для електричного нагрівання (ТВЕН);
• 75% молоді постійно бачать рекламу ТВЕНів або пристроїв для їх використання;
• Серед підлітків 13–15 років 18% вже мають досвід споживання тютюнових виробів, із них 7% — використовували саме ТВЕНи.
Фахівці наголошують, що попри рекламу про «меншу шкоду», наукові дослідження не підтверджують безпечність ТВЕНів. Навпаки, вони містять нікотин, канцерогени та викликають звикання.