Bashtanka » News
Home Герої не вмирають News Планування роботи 2023 року Інформація для користувачів з вадами зору Учасникам бойових дій та членам їх сімей Електронне звернення Пробація району Зміни в законодавстві

«Яскраві вироби — темні наміри»: українцям нагадують про маніпуляції тютюнової індустрії

12/08/2025

В Україні триває національна антитютюнова кампанія «Яскраві вироби — темні наміри», спрямована на захист дітей і молоді від шкідливого впливу тютюнової індустрії. Її організували ГО «Життя» за підтримки Vital Strategies у партнерстві з Центром громадського здоров’я МОЗ України.


Мета кампанії — показати, як виробники тютюну маскують небезпечні вироби під стильні, яскраві та «інноваційні» продукти, щоб залучити нових споживачів, насамперед підлітків і молодь.


Ініціатори кампанії зазначають, що сьогодні тютюнова індустрія навмисно створює оманливий образ безпечності. Смакові добавки, кольорові стіки, слова на кшталт «нагрівання», «бездимні» або «менш шкідливі» — усе це елементи продуманої пастки.


Дані свідчать про стрімке поширення новітніх тютюнових виробів серед молодих українців:
• 45% людей віком 18–29 років споживають тютюн або нікотин — майже кожен другий;
• 37% молодих курців надають перевагу тютюновим виробам для електричного нагрівання (ТВЕН);
• 75% молоді постійно бачать рекламу ТВЕНів або пристроїв для їх використання;
• Серед підлітків 13–15 років 18% вже мають досвід споживання тютюнових виробів, із них 7% — використовували саме ТВЕНи.


Фахівці наголошують, що попри рекламу про «меншу шкоду», наукові дослідження не підтверджують безпечність ТВЕНів. Навпаки, вони містять нікотин, канцерогени та викликають звикання.

Всі новини →