19/06/2024
Згідно з результатами опитування, проведеного Центром соціальних змін та поведінкової економіки за підтримки Дитячого фонду ООН і Експертної ради з комунікацій безбарʼєрності за методологією та аналітикою Advanter Group та Gradus research, 83 % українців вважають безбар’єрність важливою цінністю для суспільства. Безбар’єрність розуміють не лише як відсутність фізичних перепон, а і як усунення перешкод у роботі, навчанні, дозвіллі та повсякденному житті.
В опитуванні зазначено, що для створення справжньої доступності та комфорту для всіх, увагу слід зосередити на зміні поведінки людей (так вважають 34 % опитаних), створенні адаптованого середовища (32 %) та забезпеченні доступності освіти й робочих місць (22 %). Варто відзначити, що 24 % респондентів, що на 14 % більше, ніж перед російським вторгненням, вже долучаються до усунення бар'єрів.
У своєму телеграм-каналі перша леді України Олена Зеленська повідомила про свою участь у презентації результатів цього дослідження разом із Прем’єр-міністром Денисом Шмигалем та представниками міністерств, які відповідають за реалізацію заходів Національної стратегії створення безбар’єрного простору в Україні.
«Тепер уже завдання посадовців усіх рівнів і міністерств – не втратити цю небайдужість суспільства, а ще краще – примножити її. Для цього треба комунікувати з людьми, пояснювати свої дії та чути потреби», - зазначила Олена Зеленська.
Також перша леді додала, що Україна у своїй обороні також відстоює цінності, як-от свобода та життя.
«Серед них і можливості. Можливість працювати, навчатися, бути рівним у власній країні. Все це і є безбар’єрність. І вона потрібна не лише пораненим і людям з інвалідністю. Вона потрібна кожному, щоб почуватися комфортно та вільно», - сказала вона.