Головна Новини Герої не вмирають Учасникам бойових дій та членам їх сімей Планування роботи 2023 року Пробація району Електронне звернення Інформація для користувачів з вадами зору

Відділ економіки та агропромислового розвитку


Соціально-економічний паспорт району
Інформація для громадськості

Відповідальний за наповнення: відділ економіки та агропромислового розвитку управління соціально-економічного розвитку території райдержадміністрації

 

Шановні фермери!  

Щоб бути фермером, не достатньо тільки  любити рідну землю та опанувати тонкощі аграрного бізнесу. Фермер - це людина з вільним мисленням, яка не боїться ризиків,  має залізну витримку і впевненість у своїх силах.
Бажаємо, щоб вам вистачило сил справитися з усіма викликами нинішнього часу, які  доводиться долати. Бажаємо віри у свої можливості та мудрих кроків від держави, які сприятимуть вашому розвитку. Адже ваш успіх - це питання державної ваги, бо в ньому - і продовольча безпека, і зайнятість  людей, і економічна стабільність, і наповнення бюджету.
Нехай наша  українська земля буде вам годувальницею, а держава - матір’ю, що гарантуватиме чесні правила,  справедливі закони і помірні податки.
Бажаємо  хороших врожаїв та щедрих прибутків.  Мирного неба та Божого благословіння вам та вашим родинам! 
 
З повагою, начальник управління 
соціально-економічного розвитку
території  Баштанської  райдержадміністрації                               Тетяна КАЛАШНІКОВА

 

 Міністерство аграрної політики та продовольства України зазначає про зміни Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями, які задовольняють потреби Збройних Сил, інших військових формувань, населення в умовах правового режиму воєнного стану.

 З метою організації бронювання військовозобов’язаних підприємств, установ і організацій просимо врахувати наступну інформацію.
При підготовці Пропозицій враховувати рішення Головнокомандувача Збройних Сил України щодо заборони бронювання військовозобов’язаних, які мають нижчезазначені дефіцитні для Збройних Сил України військово-облікові спеціальності: https://bit.ly/3E9rNqn

 

 Щодо скасування заборони на експорт великої рогатої худоби , м‘яса та субпродуктів з неї. 

 Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 9 квітня 2022 року № 422 «Про внесення змін у додатки 1 і 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 року № 1424 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2022 рік» вводиться ліцензування на експорт:
 великої рогатої худоби, живої (Код УКТЗЕД 0102);
 м’яса великої рогатої худоби, морожене (Код УКТЗЕД 0202);
 м’яса та їстівні м’ясні субпродукти, солоні або в розсолі, сушені або копчені; їстівне борошно з м’яса або м’ясних субпродуктів: м’ясо великої рогатої худоби (Код УКТЗЕД 021020).
 Водночас, ліцензування залишається обов’язковим для:
 пшениці і суміші пшениці та жита (меслин) (код УКТЗЕД 100);
 м’яса курей свійських (код УКТЗЕД 0207 11-14);
 яєць курей свійських (код УКТХЕД 0407 21).

 

 

 Щодо спрощення реєстрації сільськогосподарських машин та механізмів у період воєнного стану. 

Мінагрополітики України  та Уряд  продовжують роботу для забезпечення продовольчої безпеки держави та спрощення умов ведення бізнесу в період воєнного стану.
 Постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку відомчої реєстрації та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів» від 12 квітня 2022 року № 434 введено спрощену процедуру тимчасової реєстрації машин у період дії воєнного чи надзвичайного стану, яка передбачатиме:
 скорочення переліку документів для реєстрації машин до мінімально необхідного;
 огляд машин під час реєстрації здійснюватиметься державними інспекторами за можливості;
 прийняття заяв щодо реєстрації машин, головними управліннями Держпродспоживслужби, за принципом екстериторіальності.
Акт передбачає також, що протягом шести місяців із дня припинення або скасування дії воєнного чи надзвичайного стану фізичні особи та суб’єкти господарювання, які експлуатують машини, що перебували на тимчасовій реєстрації в період дії воєнного чи надзвичайного стану, зобов’язані здійснити державну реєстрацію машин відповідно до вимог Закону України «Про дорожній рух» та зазначеного Порядку. У разі встановлення факту обтяження такої машини чи подання документів, інформація в яких не відповідає відомостям відповідних державних реєстрів і баз даних під час державної реєстрації, та/або машину не зареєстровано протягом шести місяців із дня припинення або скасування дії воєнного чи надзвичайного стану, така машина вважатиметься незареєстрованою.

 
 
 

 

 

 Уряд створив Координаційну раду з питань логістики в сільському господарстві 
 
Постановою Кабінету Міністрів України від 09 квітня 2022 року № 427 «Про утворення Координаційної ради з питань логістики в сільському господарстві» створено новий орган, який має опрацьовувати всі питання, пов’язані з логістичним забезпеченням функціонування транспорту та дорожнього господарства.
 
 Координаційна рада виконуватиме такі завдання:
 формування та реалізація державної політики у сфері транспорту, дорожнього господарства, розвитку транзитного потенціалу і логістики;
 визначення механізму підвищення якості транспортних та інформаційних технологій логістичної інфраструктури;
 вдосконалення логістики перевезень;
 підвищення ефективності процедур здійснення державного контролю під час переміщення товарів і транспортних засобів через державний кордон;
 скорочення витрат на міжнародні та внутрішні перевезення товарів;
 удосконалення моніторингу міжнародних перевезень;
зменшення часу на транспортування товарів до пункту призначення;
 забезпечення кваліфікованим персоналом логістичної інфраструктури;
 удосконалення нормативно-правової бази з питань транспорту, дорожнього господарства, державної митної та податкової справи, здійснення державного контролю під час переміщення товарів і транспортних засобів через державний кордон тощо.
 
Новостворена Координаційна рада взаємодіятиме з органами центральної та місцевої виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, їх об’єднаннями, експертами, а також іншими консультативно-дорадчими органами.

 

  Щодо спрощення фітосанітарних заходів при імпорті сільськогосподарської продукції рослинного походження та створення безперебійного постачання такої продукції на період воєнного стану 

Кабінет Міністрів України прийняв постанову №398 від 01 квітня 2022 року «Деякі питання здійснення фітосанітарних заходів та процедур в умовах воєнного стану», яка діятиме на період воєнного стану та протягом 90 днів з дати його припинення або скасування.
Постановою передбачено:
 Запровадження принципу екстериторіальності для реалізації повноважень територіальних органів Держпродспоживслужби.
Відтепер суб’єкт господарювання за його вибором має право:
 звертатися та отримувати документи, адміністративні послуги та фітосанітарні процедури у будь-якому територіальному органі Держпродспоживслужби;
 звертатися щодо проведення фітосанітарної експертизи (аналізів) до будь-якої фітосанітарної лабораторії Держпродспоживслужби.
 Спрощення фітосанітарного контролю імпорту товарів, які належать до груп 07- 12 згідно з УКТ ЗЕД, шляхом проведення виключно інспектування без відбору зразків та фітосанітарної експертизи (аналізів).
Як виняток, повноцінний фітосанітарний контроль здійснюється, якщо:
 фітосанітарні сертифікати (фітосанітарні сертифікати на реекспорт) відсутні або недійсні;
 вантаж не відповідає інформації, зазначеній у фітосанітарному сертифікаті (фітосанітарному сертифікаті на реекспорт);
 під час інспектування виявлено зараження (його ознаки) чи пошкодження регульованими шкідливими організмами.
 Скасування вимоги проведення фітосанітарного контролю супровідного дерев’яного пакувального матеріалу (палети, піддони, коробки пакувальні, ящики тощо), з яким імпортуються товари, що не належать до продукції рослинного походження.
 Скасування обов’язковості переміщення територією України імпортованих об’єктів регулювання, у т. ч. насіння, у супроводі карантинного сертифіката.
 Видача карантинного сертифікат виключно на вимогу особи.
Як альтернатива з метою контролю пропонується ведення особами обліку об’єктів регулювання та надання інформації за запитом Держпродспоживслужби (на частіше одного разу на місяць).
Прийняті зміни сприятимуть спрощенню імпорту сільськогосподарської продукції рослинного походження та дерегуляції переміщення насіння територією України, що матиме позитивний вплив на забезпечення продовольчої безпеки держави.

 

  Скасовано ліцензування експорту кукурудзи  й соняшникової олії постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2022 року № 352 «Про внесення змін у додаток 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 року № 1424 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2022 рік»


 

  Постановою Кабінету Міністрів України  від 16 березня 2022 року № 297 «Деякі питання перевезення транспортування), зберігання, застосування та торгівлі пестицидами і агрохімікатами» внесено зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом.

 Урядом доповнено Ліцензійні умови пунктом 36 такого змісту:
 на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів, наступних за днем його припинення або скасування, ліцензування провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом здійснюється відповідно до вимог, визначених цим пунктом;
 для цілей цього пункту небезпечними вантажами є пестициди та агрохімікати;
 ліцензія на право провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом видається на підставі заяви на отримання ліцензії згідно з додатком 7 Ліцензійних умов, що подається до органу ліцензування в електронній формі. До заяви на отримання ліцензії додаються відомості про власні, орендовані, надані ліцензіату в кредит або лізинг транспортні засоби за формою згідно з додатком 8 Ліцензійних умов;
 ліцензія видається в електронній формі протягом двох робочих днів з дня подання заяви та відомостей, що зазначені в абзаці третьому цього пункту.
 
Ліцензіат зобов’язаний:
 зберігати оригінали документів (їх копії), що підтверджують достовірність відомостей, поданих органу ліцензування згідно з
додатками 6 і 7 Ліцензійних умов;
 допускати до перевезень небезпечних вантажів виключно транспортні засоби, відомості про які подано разом із заявою на отримання ліцензії та які мають:
 спеціальне обладнання (противідкотні упори, засоби пожежогасіння, конуси із світловідбивною поверхнею, миготливі ліхтарі жовтого кольору з автономним живленням, знаки аварійної зупинки, жилети із світловідбивними елементами, переносні ліхтарі);
 інформаційні таблички, що свідчать про перевезення небезпечного вантажу;
 допускати водіїв до роботи виключно за умови відсутності за результатами медичного огляду протипоказань за станом здоров’я та наявності посвідчення водія на право керування відповідним транспортним засобом;
 вживати всіх заходів для забезпечення безпеки перевезень небезпечних вантажів;
 повідомляти в електронній формі органу ліцензування про всі зміни даних (зокрема розширення, звуження), зазначених у заяві та відомостях, що подані для отримання ліцензії, протягом двох місяців з дня настання таких змін.
Використання транспортного засобу одночасно декількома ліцензіатами забороняється.

 

 Кабінет Міністрів України затвердив Порядок здійснення державної реєстрації тваринницьких потужностей та операторів ринку, а також Порядок затвердження тваринницьких потужностей для цілей експорту, імпорту та здійснення діяльності, що становить високий ризик.

Вказані документи визначають чітку й прозору процедуру:
здійснення державної реєстрації тваринницьких потужностей та операторів ринку, яка відбуватиметься відповідно до вимог законодавства Європейського Союзу ;
затвердження тваринницьких потужностей для експорту, імпорту та здійснення діяльності, що становить високий ризик, відповідно до законодавства ЄС.
 
Очікується, що імплементація положень Регламенту (ЄС) № 2016/429 (Регламент введено в дію 21 квітня 2021 року) дозволить підвищити ефективність протиепізоотичих заходів та заходів державного контролю. Як наслідок це забезпечить покращення епізоотичної ситуації на території України, де сьогодні з певною періодичністю фіксуються спалахи інфекційних хвороб тварин. А вітчизняні оператори потужностей зможуть наростити свій експортно-імпортний потенціал.

 

 Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку ведення державного водного кадастру» від 19 квітня 2022 р. № 460, якою:

 врегульовано питання електронної взаємодії між Єдиною екологічною платформою «ЕкоСистема» та Державним водним кадастром;
 узгоджено положення Порядку із Водним кодексом України.
взаємодія спрацьовуватиме під час надання таких е-послуг:
видача та анулювання дозволів на спеціальне водокористування;
встановлення режимів роботи водних об’єктів;
подання водокористувачами звітності про використання вод.
 
Також дані державного водного кадастру використовуватимуться при розробленні:
 планів управління річковими басейнами;
 планів управління ризиками затоплення;
 плану дій для досягнення та підтримки «доброго» екологічного стану Азовського та Чорного морів.

 

  13 квітня 2022 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про оренду державного та комунального майна» (далі - Зміни), які будуть діяти на час воєнного стану та 1 рік після його скасування або припинення.

 Змінами встановлені правила щодо:
 строків надання згоди на включення об’єкта оренди до одного з Переліків;
стартової орендної плати у випадках, якщо інформація про залишкову балансову вартість об’єкта оренди є меншою 10 відсотків первісної балансової вартості об’єкта оренди;
необхідності здійснення оцінки об’єкта оренди для цілей передачі його в оренду орендарям, передбаченим абзацом першим частини першої статті 15 цього Закону;
строків проведення аукціону і затвердження протоколу результатів аукціону;
необхідності та строків завантаження орендодавцем договору оренди та акта приймання-передачі до ЕТС;
можливості підписання документів за допомогою кваліфікованого електронного підпису та переліку таких документів;
продовження договору оренди, зокрема щодо запровадження можливості автоматичного продовження договорів оренди, строк дії яких закінчується під час дії воєнного стану, на строк до припинення чи скасування та на чотири місяці після припинення чи скасування воєнного стану;
припинення орендарем договору оренди;
незастосування окремих обмежень на передачу майна в суборенду, передбачених абзацами дев’ятим і десятим частини першої статті 3 та статтею 22 цього Закону, при цьому строк дії укладеного відповідно до цієї статті договору суборенди не може перевищувати строк дії воєнного стану, збільшений на чотири місяці;
можливості застосування пільгової орендної плати на строк, що не перевищує шість місяців, для орендарів, які беруть участь в аукціоні з оренди державного майна з метою переміщення виробництв, активів і потужностей для здійснення господарської діяльності, розміщених на території, визначеній Кабінетом Міністрів України, а також механізму підтвердження права на застосування пільгової орендної плати;
повноважень військової адміністрації з питань, визначених цим пунктом.
 
Строк дії договорів оренди державного майна, які укладаються під час дії воєнного стану, не може перевищувати 12 місяців після припинення чи скасування воєнного стану.
 
Такі Зміни впроваджено з метою спрощення проведення електронних аукціонів, врегулювання питання підписання документів тощо, з врахування особливостей воєнного стану.

 

  Змінено умови транзиту продукції тваринного походження через ЄС 

До транзиту по території країн-членів ЄС допускаються вантажі з продуктами, які походять з країн або їх окремих територій, з яких дозволяється ввезення до ЄС продуктів, та сертифікатом для ввезення продуктів в ЄС (форми відповідних офіційних сертифікатів затверджені Регламентом (ЄС) № 2020/2235).
 
Разом з тим, звертаємо увагу, що законодавство ЄС, а саме Регламент (ЄС) № 2019/2124 встановлює порядок здійснення контролю транзиту продуктів з однієї третьої країни в іншу третю країну, що здійснюється через територію країни-члена ЄС. При цьому, вантажі з продуктами тваринного походження мають відповідати вимогам щодо здоров’я тварин, які сертифікуються у відповідних формах на транзит.
 
Таким чином, транзит продуктів тваринного походження до третіх країн (за межі ЄС) можливий для категорій товарів, які авторизовані на експорт до ЄС як з схвалених, так і неавторизованих потужностей за умови дотримання вимог щодо здоров’я відповідних форм сертифікатів.
 
Види вантажів, які можуть експортуватись з України до Європейського Союзу (щодо яких ведуться переліки ухвалених підприємств):
 
Харчові продукти
М’ясо птиці, м’ясні приготування та продукти з нього.
Риба та рибопродукти (окрім живої риби).
Яйця харчові, яйцепродукти.
Мед бджолиний.
Колаген для споживання людиною.
Молочні продукти.
Равлики (в мушлі охолоджені) та продукти з них.
 
Неїстивні продукти
Шкірсировина.
Корма тваринного походження для непродуктивних тварин.
Органічні добрива та покращувачі грунтів.
Мисливські трофеї.
Казеїн технічний.
Пухо-перова сировина.
Жир тваринний технічний, кормовий.
Субпродукти неїстивні.
Кормові збагачувачі тваринного походження

 

  Інформаційна довідка щодо забезпечення діяльності суб’єктів господарювання у галузі бджільництва в умовах правового режиму воєнного часу 

Діяльність органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування в умовах воєнного часу:
Указами Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 та від 18 квітня 2022 року № 259 на всій території країни введено воєнний стан з 24 лютого 2022 року з відповідним подовженням до 25 травня 2022 року, з можливістю тимчасового, на період дії правового режиму воєнного стану, введення обмеження прав і законних інтересів громадян, юридичних осіб в межах та обсязі, які передбачені статтею 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» (далі – Закон про воєнний стан).
 
Відповідно до Закону про воєнний стан для здійснення керівництва у сфері забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку, Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 68 утворені тимчасові державні органи - військові адміністрації.
 
Військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження, встановлені статтею 15 Закону про воєнний стан.
 
Таким чином, районні, обласні військові адміністрації здійснюють на відповідній території повноваження місцевих державних адміністрацій та повноваження із запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану.
 
 Спрощення нормативно-правового регулювання діяльності суб’єктів господарювання у галузі бджільництва в умовах воєнного часу:
 Законом України від 24 березня 2022 року № 2145-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» прийнято зміни до Земельного кодексу України та Закону України «Про оренду землі» з метою спрощення земельних відносин в частині доступу суб’єктів господарювання до земельних ділянок сільськогосподарського призначення.
 
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 року № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» запроваджено мораторій на проведення планових/позапланових перевірок підприємців на період воєнного стану.
 
Реєстрація, розміщення пасіки та вжиття заходів щодо зменшення випадків отруєння бджіл під час проведення обробітків сільськогосподарських угідь пестицидами в умовах воєнного часу:
 
Порядок реєстрації, розміщення пасік в умовах воєнного часу не змінився.
 
Суб’єкт господарювання повинен:
 Отримати ветеринарно – санітарний паспорт пасіки (Порядок видачі ветеринарно – санітарного паспорта пасіки, затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 19 лютого 2021 року № 338. Видача ветеринарно – санітарного паспорту на пасіку здійснюється на підставі письмового звернення до територіального управління Держпродспоживслужби).
З покроковою інструкцію реєстрації пасіки можна ознайомитись за посиланням: Портал Дія "Гід з державних послуг".
Здійснити реєстрацію пасіки в органах місцевого самоврядування (військових адміністраціях) за місцем проживання фізичної особи, яка займається бджільництвом, у сільській (селищній) раді), а у випадку кочівлі – у сільській раді, на територію якої прибули на кочівлю.
Забезпечити своєчасне внесення до паспорта пасіки відомостей щодо процесів, які здійснюються на пасіці, та інформації про ветеринарно-санітарні заходи (клінічний огляд, контроль хвороби).
При зміні назви чи адреси пасіки, її власник повинен проінформувати про це районне управління Держпродспоживслужби.
При отриманні повідомлення від організації про проведення обробітку сільськогосподарських культур пасічник повинен вивезти пасіку в безпечне місце або ізолювати бджіл у вуликах на термін, передбачений обмеженням при застосуванні пестицидів.
 
• Перевезення (кочівлі) пасіки у період дії комендантської години:
 
У разі, якщо на відповідній території діє комендантська година, щоб перевезти пасіку, слід звернутися до військової адміністрації та поліції з метою отримання дозволу на переміщення транспортних засобів у комендантську годину.
 
• Евакуація пасік через війну:
 
В деяких районах посівна не відбувається або ж посівні площі зменшились, проходять активні бойові дії або ж розмінування територій тощо.
 
Суб’єкти господарювання з метою пошуку оптимального місця для евакуації пасік можуть звертатись до органів місцевого
самоврядування (військових адміністрацій) з метою сприяння у евакуації.
 
• Пам’ятка для власників пасік про порядок дій у разі перевезення (кочівлі) пасік*:
 
Відповідно до Інструкції щодо попередження та ліквідації хвороб і отруєнь бджіл необхідно дотримуватись її вимог, а саме:
 П. 3.4. – Представники обласних контор бджільництва і товариств бджолярів-аматорів попередньо визначають господарства і кількість бджолиних сімей, які підлягають перевезенню, у державній лікарні ветеринарної медицини району підтверджують благополуччя району щодо карантинних хвороб бджіл, та можливість перевезення на медозбір і запилення. У районах, куди передбачається вивезти бджіл, вибирають місця для розміщення пасік з урахуванням потреби їх віддалення одна від одної й від місцевих пасік на відстань не менше 3-5 км, з’ясовують ветеринарно-санітарний стан місцевих пасік і джерел водопостачання.
 П. 3.5. – Дозвіл (ветеринарне свідоцтво, довідка, зазначені у пункті 3.6 цієї Інструкції) на перевезення бджолосімей, медозбір і запилення сільськогосподарських культур у середині адміністративного району надає державна лікарня ветеринарної медицини цього району.
Міжобласні перевезення проводяться за узгодженням із відповідними Головними управліннями Держпродспоживслужби областей.
 П. 3.6. – Власникам бджолосімей, що перевозяться видається у встановленому порядку ветеринарне свідоцтво за формою № 1 (при перевезенні у межах адміністративного району довідку), яке підтверджує благополуччя пасік і місць їх вивозу щодо заразних хвороб бджіл.
 П. 3.10. – Після прибуття в район медозбору для запилення бджоляр зобов’язаний пред’явити в орган державної ветеринарної медицини району (міста) ветеринарне свідоцтво і ветеринарно-санітарний паспорт пасік.
 
Отже, виходячи з пунктів, що прописані в Інструкції, для дозволу на розміщення пасіки на відповідній території, навіть на запрошення власників земельних угідь (фермерами, орендарями, господарствами ), свої дії потрібно узгоджувати з урахуванням наявності пасік, що знаходяться на відповідній території. Адже, якщо фермер хоче запросити кочову пасіку для запилення культур, а землі знаходяться на території сільської ради, він зобов’язаний скоординувати свої дії з сільським головою. А голова, в свою чергу, має володіти ситуацією про наявність пасік на території, і, в подальшому, має визначити оптимальне місце для розташування кочової пасіки з урахуванням всіх перелічених законів та інструкцій. Таким чином господар пасіки отримує письмове запрошення від господарства на запилення культур, а також довідку від сільського голови про дозвіл на розміщення пасіки. Далі пасічник звертається до територіального органу Держпродспоживслужби для отримання дозволу на кочівлю (ветеринарне свідоцтво чи довідка). Фахівці Держпродспоживслужби області надають дозвіл або ж відмовляють у видачі його, обґрунтовуючи свою відмову (з’ясовують благополуччя району, проводять карантинування пасіки, погоджують перевезення).
 
При проходженні такої процедури унеможливлюється виникнення спірних ситуацій щодо незаконного розміщення пасік, розміщення на перельоті пасік, завезення з бджолами інфекційних та інвазійних захворювань в благополучний район чи кочівлю в неблагополучний пункт.
 
Але попри це кожен пасічник на території територіальної громади має бути зареєстрований в органах місцевого самоврядування та мати ветеринарно-санітарний паспорт пасіки відповідно Порядку видачі ветеринарно – санітарного паспорту пасіки затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 19.02.2021 за № 338, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 04.03.2021 за №282/35904.
*Джерело інформації Держпродспоживслужба.
 
Важливо розуміти, що у період дії правового режиму воєнного часу повноваження місцевих державних адміністрацій виконують відповідні військові адміністрації. Таким чином, усі дії з переміщення (кочівлі), реєстрації пасік повинні погоджуватись з відповідними військовими адміністраціями.
 
 Довідково: слід зазначити, що у березні 2022 року Кабінет Міністрів України запустив програму евакуації підприємств із зони бойових дій з метою збереження продовження виробництва продукції у період воєнного стану.
 
Скористатися програмою може будь-яке підприємство, розташоване в зоні ризику та активних бойових дій. Пріоритет надаватимуть підприємствам, товари яких забезпечують потреби цивільного населення і військових, однак програмою можуть скористатися навіть маленькі підприємства (заявку на евакуацію можна подати за посиланням:

 

 Експерти Програми USAID АГРО підготували відповіді на найпоширеніші запитання щодо Закону № 2145-IX про земельні відносини під час воєнного стану.

❔Відповіді на більш ніж 100 актуальних запитань, які надійшли на електронну пошту Мінагрополітики, читайте за посиланням: https://bit.ly/3vjhugS
 
 Вебінар «Земельні відносини в умовах воєнного стану» доступний за посиланням: https://bit.ly/3rUdVvf

 

 Експерти програми USAID із аграрного і сільського розвитку (АГРО), залучені Міністерством аграрної політики та продовольства України, підготували відповіді на найпоширеніші запитання щодо Закону № 2145-IX про земельні відносини під час воєнного стану.

У попередніх публікаціях ми інформували, на які саме землі поширюється дія цього Закону, про дію Закон в часі, а також про використання й обрахунок нормативної грошової оцінки (НГО) землі.
 
Тут розповідаємо про електронні аукціони в умовах воєнного часу.
 
ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ <p style= Експерти програми Програма USAID з аграрного і сільського розвитку - АГРО , залучені Міністерством аграрної політики та продовольства України, підготували відповіді на найпоширеніші запитання щодо Закону № 2145-IX про земельні відносини під час воєнного стану.

У попередніх публікаціях ми інформували, на які саме землі поширюється дія цього Закону, про дію Закон в часі, про використання й обрахунок нормативної грошової оцінки (НГО) землі, про роботу електронних аукціонів в умовах воєнного часу.
 
Тут розповідаємо про те, як відбуватиметься процедура передачі земель в умовах воєнного стану.
 
ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ ТУТ <p style= Кабінет Міністрів України своїм розпорядженням затвердив план заходів із забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану.

«Уряд розробив комплекс дій за багатьма напрямами.
По-перше, це моніторинг стану продовольчої безпеки та с/г інфраструктури в цілому.
По-друге, національним виробникам харчових продуктів надаватиметься держпідтримка.
По-третє, найбільш соціально вразливе населення отримуватиме адресну продовольчу допомогу.
Крім того, під особливим контролем держави буде моніторинг та відповідне регулювання продуктових цін», – запевнив Міністр аграрної політики та продовольства України Микола Сольський.
 
Більше за посиланням l.facebook.com/l.php

 

 Міністерство аграрної політики та продовольства України зазначає про уточнення Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями, які задовольняють потреби Збройних Сил України, інших військових формувань, населення в умовах правового режиму воєнного стану.

З метою своєчасного проведення комплексу польових робіт, забезпечення виробництва сільськогосподарської продукції та продовольства для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань та населення просимо, у разі потреби, пропозиції надсилати до Мінагрополітики на e-mail: Agromobplan2022@gmail.com , зокрема:
Супровідний лист з обґрунтуванням пропозицій щодо бронювання військовозобов’язаних, зазначенням електронної адреси, контактних номерів телефонів та осіб тощо за орієнтовною формою у форматі pdf;
Пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних за визначеною формою, що додається, у форматі Excel;
 
Ці ж пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних за підписом керівника у форматі pdf.
Копію договору про виконання підприємством мобілізаційних завдань (замовлень);
Копію листа обласної військової адміністрації або Київської міської військової адміністрації про підтвердження наявності у підприємства мобілізаційних завдань (замовлень).
 
Форми за посиланням   https://bit.ly/3vzCsYT
 
Задля прискорення процедури бронювання, прохання не змінювати форму таблиці, чітко заповнювати її. Наприклад зазначати тільки рік народження без дати і місяця, військове звання та облікова спеціальність має відповідати запису у військовому білеті, вказувати точну назву територіального центру та соціальної підтримки тощо.
 
Телефон для довідок 044 363 05 49
 
Подані підприємствами пропозиції щодо бронювання військовозобов’язаних на e-mail: mobagro2022@gmail.com розглядатися не будуть.
 
Докладніше  https://bit.ly/3LFM5ed

 

 Експерти програми Програма USAID з аграрного і сільського розвитку - АГРО, залучені Міністерством аграрної політики та продовольства України, підготували відповіді на найпоширеніші запитання щодо Закону № 2145-IX про земельні відносини під час воєнного стану.

У попередніх публікаціях ми інформували, на які саме землі поширюється дія цього Закону, про дію Закон в часі, про використання й обрахунок нормативної грошової оцінки (НГО) землі, про роботу електронних аукціонів в умовах воєнного часу, а також щодо процедури передачі земель в умовах воєнного стану.
 
Тут розповідаємо про особливості ведення Книги реєстрації землеволодінь та землекористувань і укладення договорів.
 
ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ https://bit.ly/3LzuhkR

 

 22 квітня 2022 року Міністерство юстиції України зареєструвало наказ Мінагрополітики від 08 квітня 2022 року № 211 «Про затвердження Порядку формування та ведення Державного реєстру тваринницьких потужностей та операторів ринку, форм заяв про затвердження тваринницької потужності, державну реєстрацію потужності/оператора ринку» (далі – Державний реєстр тваринницьких потужностей та операторів ринку).

Також Кабінет Міністрів України затвердив Порядок здійснення державної реєстрації тваринницьких потужностей та операторів ринку, а також Порядок затвердження тваринницьких потужностей для цілей експорту, імпорту та здійснення діяльності, що становить високий ризик.
 
Вказані документи визначають чітку й прозору процедуру:
здійснення державної реєстрації тваринницьких потужностей та операторів ринку, яка відбуватиметься відповідно до вимог законодавства Європейського Союзу ;
 затвердження тваринницьких потужностей для експорту, імпорту та здійснення діяльності, що становить високий ризик, відповідно до законодавства ЄС.
 формування та ведення Державного реєстру тваринницьких потужностей та операторів ринку.
 
Докладніше l.facebook.com/l.php

 

  • Національне агентство з питань запобігання корупції
  • НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ при ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ