Головна Новини Герої не вмирають Зміни в законодавстві Електронне звернення Учасникам бойових дій та членам їх сімей Планування роботи 2023 року Пробація району Інформація для користувачів з вадами зору

Основні завдання та нормативно-правові засади діяльності

Основні функції, завдання та
нормативно-правові засади діяльності
облдержадміністрації та райдержадмі-
ністрацій, порядок оскарження рішень,
прийнятих державною адміністрацією
відповідного рівня


Відповідно до ст. 7 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" правовий статус місцевих державних адміністрацій встановлюється Конституцією України, цим Законом та іншими законами України.

Обласні та районні державні адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законом України "Про місцеві державні адміністрації" та іншими законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, органів виконавчої влади вищого рівня, а районні державні адміністрації в Автономній Республіці Крим - також рішеннями та постановами Верховної Ради Автономної Республіки Крим, рішеннями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їх повноважень.

Відповідно до ст. 119 Конституції України, ст. 2 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" місцеві державні адміністрації на відповідній території забезпечують:

  1) виконання Конституції, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня;

  2) законність і правопорядок, додержання прав і свобод громадян;

 3) виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку;

  4) підготовку та виконання відповідних бюджетів;

  5) звіт про виконання відповідних бюджетів та програм;

  6) взаємодію з органами місцевого самоврядування;

 7) реалізацію інших наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про місцеві державні адміністрації»  до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань:

  1) забезпечення законності, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян;

  2) соціально-економічного розвитку відповідних територій;

  3) бюджету, фінансів та обліку;

 4) управління майном, приватизації, сприяння розвитку підприємництва та здійснення державної регуляторної політики;

  5) промисловості, сільського господарства, будівництва, транспорту і зв’язку;

  6) науки, освіти, культури, охорони здоров’я, фізкультури і спорту, сім’ї, жінок, молоді та дітей, утвердження української національної та громадянської ідентичності;

  7) використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля;

  8) зовнішньоекономічної діяльності;

  9) оборонної роботи, мобілізаційної підготовки, мобілізації та демобілізації;

 10) соціального захисту, зайнятості населення, праці та заробітної плати;

 11) реалізації державної регіональної політики та розвитку міжнародного територіального співробітництва.

 Місцеві державні адміністрації вирішують й інші питання, віднесені законами до їх повноважень.
Місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження місцевого самоврядування, делеговані їм відповідними радами.
Кабінет Міністрів України в межах, визначених законами України, може передавати місцевим державним адміністраціям окремі повноваження органів виконавчої влади вищого рівня.

Відповідно до ст. 47 вищезазначеного Закону акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.
Розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, Кабінетом Міністрів України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

 На виконання Закону України «Про правовий режим воєнного стану» для здійснення керівництва у сфері забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку Указом  Президента України від 24 лютого 2022 року №68/2022 «Про утворення військових адміністрацій» утворено на базі існуючих районних державних адміністрацій відповідні районні військові адміністрації.

  У зв'язку з утворенням військової адміністрації, голова районної державної адміністрації набув статусу начальника районної  військової адміністрації. 

  Відповідно до статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України "Про оборону України", "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про критичну інфраструктуру", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

  Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про правовий режим воєнного стану». 

 

 

 

 

 

  • Національне агентство з питань запобігання корупції
  • НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ при ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ
Loading...