Головна Новини Герої не вмирають Зміни в законодавстві Електронне звернення Учасникам бойових дій та членам їх сімей Планування роботи 2023 року Пробація району Інформація для користувачів з вадами зору

квітень 2024

 19.04.24

1) У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону від 11.04.2024 № 11165 про внесення змін до Закону України «Про гуманітарну допомогу» щодо забезпечення використання гуманітарної допомоги для відновлення втрачених або пошкоджених виробничих потужностей комунальних підприємств та безперервного надання якісних послуг для населення, який дозволить територіальним громадам використовувати передану партнерами техніку на комунальних підприємствах для покращення надання послуг. 

Детальніше за посиланням https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/44025 

Наразі чинне законодавство забороняє визнавати комунальні підприємства набувачами гуманітарної допомоги – товарів і матеріалів, які безоплатно перетинають кордон в умовах війни.

В законопроекті йдеться, що техніку можна буде використовувати в таких сферах:

перевезення пасажирів;

перевезення школярів;

охорони здоров'я (швидкі);

вивезення побутових відходів;

водопостачання та водовідведення.

2) 11.04.2024 Парламент підтримав у першому читанні законопроект 9559-д про внесення змін до деяких законів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з підтримки сектору безпеки і оборони України, який розширить можливості громад за рахунок місцевих бюджетів підтримувати військові формування Сил безпеки та оборони України 

Детальніше за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3635-20#Text 

3) «Методичні рекомендації для місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та громадських організацій щодо заходів, пов'язаних зі збереженням та вшануванням пам’яті учасників, жертв та подій російсько-української війни». 

Ці рекомендації можуть слугувати дорожньою картою для органів влади та громад у питаннях меморіалізації та комеморації які нині гостро активізувались через новий етап збройної російської агресії від 24 лютого 2022 року.

Детальніше за посиланням: https://uinp.gov.ua/elektronni-vydannya/metodychni-rekomendaciyi-dlya-miscevyh-gromad-shchodo-zberezhennya-i-vshanuvannya-pamyati-uchasnykiv-zhertv-i-podiy-rosiysko-ukrayinskoyi-viyny 

4) Методичні рекомендації для громад «Окремі питання співробітництва територіальних громад в умовах воєнного стану»

Детальніше за посиланням: https://rm.coe.int/mmc-okremi-pytannya/1680af3213 

5) Уряд ухвалив постанову «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах загальної середньої освіти», якою затвердив механізм розподілу фінансування на облаштування безпечних освітніх просторів у закладах освіти у 2024 році. Відповідно до постанови, субвенцію на укриття у 2024 році буде спрямовано лише для закладів загальної середньої освіти, які працюють за дистанційною та/або змішаною формою навчання. 

Детальніше за посиланням: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennia-zmin-do-postanovy-kabinetu-ministriv-ukrainy-vid-28-kvitnia-2023-r-s417120424 

 

 24.04.24

23 квітня 2024 року Верховна Рада України ухвалила в першому читанні Проект Закону № 9518 про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо вдосконалення правового регулювання інституту старост та його діяльності в умовах воєнного стану.

З суттєвих нововведень передбачених законопроектом можна зазначити наступні: 

• голова громади зможе призначати виконуючого обов'язки у разі мобілізації старости;

• голова громади зможе призначати старосту одноосібно, якщо рада більше 3 разів не підтримала кандидатуру, що підтримана громадою на обговореннях, або якщо сесії ради не проводяться понад 6 місяців;

• у громадах, де показник густоти населення нижчій за середній по країні (перелік визначає міністерство), старостинський округ може бути від 200 осіб, а не від 500, як було раніше;

• начальник військової адміністрації населеного пункту зможе приймати рішення про утворення старостинських округів та призначення старост.

Детальніше: https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/42337

 01.05.2025

Про реформування місцевих державних адміністрацій

29 квітня парламентський Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендував Верховній Раді України ухвалити за основу законопроєкт про внесення змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та деяких інших законодавчих актів України щодо забезпечення законності в діяльності органів та посадових осіб місцевого самоврядування №13150 https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/56140

Загалом Комітет під час цього засідання розглянув чотири альтернативи ухваленому в першому читанні законопроєкту №4298 від 30.10.2020 року, який мав на меті переформатувати місцеві державні адміністрації в органи префектурного типу і встановити нагляд за законністю рішень органів місцевого самоврядування. Як відомо, подальший розгляд законопроєкту №4298 у Парламенті відклали.

З чотирьох альтернативних депутатських законопроєктів, зареєстрованих у квітні під номерами 131241315013151-1 та 13150-2, члени комітету рекомендували для подальшої роботи саме №13150. Авторами цього законопроєкту є народні депутати Давид Арахамія, Олександр Корнієнко, Олена Шуляк, Андрій Мотовиловець.

Усі інші законопроєкти Комітет рекомендував відхилити.

Законопроєкт №13150 підтримало Міністерство розвитку громад та територій України, а також усі чотири всеукраїнські асоціації органів місцевого самоврядування.

Нагадаємо, ухвалення Закону про забезпечення законності в діяльності органів місцевого самоврядування - це і завдання реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади, і зобов’язання перед нашими європейськими партнерами, зазначені у плані Ukraine Facility 2024-2027.

 Про техніку, отриману громадами як гуманітарна допомога

30 квітня Верховна Рада України ухвалила в другому читанні та в цілому урядовий законопроєкт № 12177-1 «Про внесення змін до деяких законів України щодо задоволення потреб населення у перевезеннях в умовах воєнного стану». Законопроєкт пропонує не вважати використанням з метою отримання прибутку використання для пасажирських перевезень автобусів, електробусів, трамвайних вагонів, тролейбусів, вагонів метрополітену, отриманих громадами в якості гуманітарної допомоги https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/45254.

Це вже третій законопроєкт з низки тих, які мають комплексно вирішити питання використання на місцях техніки, переданої громадам у якості гуманітарної допомоги

Нагадаємо, 18 грудня 2024 року набув чинності Закон України №3914-ІХ «Про внесення змін до статті 15 Закону України «Про гуманітарну допомогу» щодо переліку набувачів гуманітарної допомоги» (законопроєкт №11155-1), який, серед іншого, врегульовує проблеми отримання та використання комунальними підприємствами громад техніки та устаткування, переданих міжнародними партнерами як гуманітарна допомога.

Крім того, 8 січня 2025 року Верховна Рада України ухвалила в першому читанні проєкт Закону №12250 про внесення зміни до статті 201-2 Кримінального кодексу України щодо удосконалення відповідальності за незаконне використання гуманітарної допомоги державними та комунальними підприємствами. Цей законопроєкт передбачає, що використання громадами гуманітарної допомоги, благодійних пожертв або безоплатної допомоги не тягне за собою кримінальної відповідальності.

 Про розвиток співробітництва громад

29 квітня парламентський Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендував Верховній Раді України ухвалити в другому читанні Проект Закону №11412 про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку співробітництва територіальних громад, який покликаний спростити процедури міжмуніципальної співпраці в Україні https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/44564

Про основні новели законопроєкту :

  • У договорі про співробітництво можуть поєднуватися кілька форм співробітництва.
  • Однією з форм співробітництва визначена агломерація, але умови її утворення визначатимуться окремим законом.
  • Громади здійснюють співробітництво через органи місцевого самоврядування, а не лише через місцеві ради, як передбачено зараз.
  • У разі відмови одного з учасників співробітництва від участі, інші учасники зможуть продовжити процедуру співробітництва, а не починати усе спочатку.
  • Співробітництво в умовах дії режиму воєнного або надзвичайного стану може відбуватися за спрощеною процедурою.
    На період дії воєнного стану та шести місяців після його припинення чи скасування спрощуються процедури для таких проєктів:
      - підтримки сектору безпеки та оборони;
      - ліквідації наслідків збройної агресії;
      - забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб;
      - створення умов для реабілітації Захисників та Захисниць, ветеранів війни та членів їх сімей.
    На період дії надзвичайного стану за спрощеною процедурою можуть реалізовуватися договори, які стосуються ліквідації наслідків особливо тяжких надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
  • У деяких випадках не потрібне рішення місцевих рад для припинення договору співробітництва, зокрема: коли усі суб’єкти співробітництва в результаті змін адмінтерустрою об’єднуються в одну громаду.
  • Строк дії договору про співробітництво може бути продовжений без громадського обговорення.
  • Місцеві ради отримують дискреційні повноваження визначати доцільність і термін проведення громадських слухань з питань співробітництва. Під час дії режиму воєнного стану громади також мають можливість проводити громадські обговорення дистанційно.
  • Фінансування заходів співробітництва, в разі узгодження усіма учасниками, може розпочинатися раніше наступного бюджетного періоду.
  • Строки припинення договору про співробітництво уточнюються в залежності від підстав припинення.

Також законопроєкт пропонує відмінити звітування учасників співробітництва перед Міністерством і більш чітко прописує вимоги до моніторингу співробітництва, який щоквартально має виконувати центральний орган виконавчої влади, котрий забезпечує формування державної політики у сфері розвитку місцевого самоврядування.

Проєкт Закону передбачає, що моніторинг співробітництва проводиться за такими показниками:

  • загальна кількість проєктів співробітництва;
  • кількість проєктів співробітництва за формами співробітництва;
  • кількість проєктів співробітництва за галузями економіки;
  • кількість територіальних громад - суб`єктів співробітництва;
  • кількість договорів про співробітництво, яке припинено;
  • кількість договорів про співробітництво, договірні відносини яких не виконуються.

 

 

 

  • Національне агентство з питань запобігання корупції
  • НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ при ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ
Loading...