Цьому треба навчитися багатьом з нас.
27/09/2023
Цьому треба навчитися багатьом з нас. Це прояв заслуженої поваги та щирої вдячності.
Це – толерантне ставлення та ефективна комунікація з ветеранами та ветеранками.
Люди в тилу, часто ненавмисно, своїми словами або діями можуть образити або поставити у незручне становище учасника війни. А вони на це не заслуговують, вони заслуговують на шанобливе та максимальне коректне відношення, впевнений автор тренінгу, кандидат психологічних наук Юрій Акименко.
Наша спільна мета – допомогти нашим захисникам і захисницям адаптуватися до цивільного життя. Говоримо саме так – адаптуватися до цивільного життя, а не «реабілітація» або «повернення до нормального життя». Так само не кажемо «події на сході» або «конфлікт», а формулюємо як є – війна.
Важливо запам’ятати, що точно не варто робити при спілкуванні з людиною, яка має травматичний досвід війни та бойових дій:
Не примушуйте говорити про травматичний досвід
Не звинувачуйте і не дорікайте через те, як саме людина може реагувати та проявляти емоції
Не говоріть, що пора припинити поводитися, як на війні.
Не говоріть, що час лікує
Не можна без дозволу торкатись до тіла, обіймати
Не робіть різких рухів у присутності ветерана
Не підходьте до ветерана ззаду
Не створюйте шумне середовище
Особливостям взаємодій з ветеранами та ветеранками й був присвячений тренінг для регіональних координаторів Всеукраїнської програми ментального здоров’я, що впроваджується за ініціативою
Олена Зеленська.
Для розуміння важливості та необхідності навчання, тренер навів цитату відомого психолога, ветерана війни у В’єтнамі Френка П’юселіка, який сказав: «Військові повернули моє тіло додому за кілька днів. Проте я витратив 12 років, щоб повернути додому свою голову».
Наші захисники мають витрати на це значно менше часу. І на цьому шляху ми всі маємо допомагати одне одному.
Зовсім скоро більше про коректну взаємодію з людьми, які мають бойовий досвід, розкаже новий розділ «Довідника безбар’єрності»
https://bf.in.ua
Всі новини →