Головна Новини Герої не вмирають Зміни в законодавстві Учасникам бойових дій та членам їх сімей Планування роботи 2023 року Пробація району Електронне звернення Інформація для користувачів з вадами зору

Державні допомоги у 2021 році

  Державні допомоги у 2021 році
Формат: DOC | Добавлен: 26/04/2021 11:29:00
78Kb Скачать скачать
  Зміни у виплаті державних допомог
Формат: DOC | Добавлен: 18/06/2021 11:35:53
121Kb Скачать скачать

Грошова компенсація вартості одноразової  натуральної допомоги  «пакунок малюка»


        Сім'ї, в яких народилася дитина, мають право на отримання набору необхідних речей для новонародженої дитини. Однак батьки, у яких діти народились до 23 жовтня 2020 року включно та які не отримали одноразову натуральну допомогу "пакунок малюка", мають змогу отримати грошову компенсацію вартості одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка".

       Грошова компенсація призначається, якщо звернення за нею надійшло не пізніше ніж через 12 місяців з дня народження дитини.  Батьки, у яких діти народились з 24 жовтня 2020 року, мають змогу отримати одноразову натуральну допомогу "пакунок малюка" протягом 30 днів з дати народження дитини. У разі неотримання такої допомоги з незалежних від батьків причин вони отримають грошову компенсацію вартості одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка". Розмір грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка” становить не менш як три розміри прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років, установленого законом на дату подання заяви про призначення грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка”.

       З 01 січня 2021 року розмір грошової компенсації становить не менше 5 тисяч гривень. З 1 липня 2021 року батьки матимуть право вибору між одноразовою натуральною допомогою "пакунок малюка" та грошовою компенсацією вартості одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка". Для того щоб отримати грошову компенсацію вартості однаразової натуральної допомоги "пакунок малюка" батькам (іншим особам) необхідно отримати свідоцтво про народження дитини або замовити комплексну послугу "єМалятко", що включає оформлення свідоцтва про народження.  Взяти довідку з пологового будинку про неотримання одноразової натуральної допомоги “пакунок малюка”.

       Оформити спеціальний рахунок у відділенні АТ КБ "ПриватБанку".

       Подати за місцем проживання/перебування структурному підрозділу з питань соціального захисту населення, виконавчому органу місцевої ради заяву за встановленою формою разом з додатками до неї.       Очікувати повідомлення про рішення (призначення грошової компенсації або про відмову) - протягом 6 робочих днів.


 

Питання відповіді щодо призначення деяких видів державних допомог.     

1. Який період доходів необхідно враховувати для призначення допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям?

 

Період, за який враховується дохід становлять два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням допомоги (пункт 34 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1751   (зі змінами), пункт 9 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632).

 

 

Місяць звернення

Період, за який враховуються доходи

 

1

Січень

ІІ та ІІІ квартали

 

2

Лютий

 

ІІІ та IV квартали

 

3

Березень

III та IV квартали

 

4

Квітень

III та IV квартали

 

5

Травень

IV та І квартали

 

6

Червень

IV та І квартали

 

7

Липень

IV та І квартали

 

8

Серпень

І та ІІ квартали

 

9

Вересень

І та ІІ квартали

 

10

Жовтень

І та ІІ квартали

 

11

Листопад

ІІ та ІІІ квартали

 

12

Грудень

ІІ та ІІІ квартали

 

 

 

2. Склад сім’ї заявника визначається на момент звернення за державною соціальною допомогою малозабезпеченим сім’ям (державною допомогою на дітей одиноким матерям) чи на початок періоду, за який враховуються доходи?

Склад сім’ї заявника визначається на дату звернення за державною соціальною допомогою малозабезпеченим сім’ям (державною допомогою на дітей одиноким матерям).

 

3. Чи має право на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям одинока матір, якщо вона є працездатною непрацюючою особою та протягом періоду, за який враховуються доходи, не працювала?

 

При цьому особа матиме право на призначення допомог після спливу трьох місяців зайнятості (працевлаштування, провадження підприємницької діяльності, реєстрації у центрі зайнятості) протягом періоду, за який враховуються дохід.

 

4. Чи має бути перерва між двома шестимісячними періодами у разі призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям відповідно до підпункту 1 пункту 11 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632).

 

Якщо у складі малозабезпеченої сім’ї є непрацюючі працездатні особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, і протягом цього періоду зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні менше трьох місяців або які (за яких) не сплатили (не сплачено) мінімального розміру єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сумарно протягом трьох місяців періоду, за який враховуються доходи, державна соціальна допомога призначається не більше ніж на два шестимісячних періоди, якщо:

у складі сім’ї є особа з інвалідністю, яка згідно з висновком лікарсько-консультаційної комісії потребує постійного стороннього догляду;

відсутність будь-яких джерел для існування пов’язана з тривалою хворобою одного та/або кількох членів сім’ї.

Державна соціальна допомога за таких умов на наступний строк призначається не раніше ніж через шість місяців після завершення виплати такої допомоги. (підпункт 1 пункту 11 вищезазначеного Порядку).

5. Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям призначається не більше ніж на два шестимісячних періоди, якщо у складі сім’ї є особа з інвалідністю, яка згідно з висновком лікарсько-консультаційної комісії потребує постійного стороннього догляду.

Як призначати допомогу у випадку закінчення терміну дії висновку ЛКК у періоді на який призначено допомогу?

Як призначати допомогу у звʼязку із зміною складу сімʼї у періоді на який призначено допомогу?

 

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям призначається на шість місяців.

У випадках якщо у періоді виплати допомоги відбуваються зміни (зокрема, закінчується висновок ЛКК, змінюється склад сім’ї, тощо) за бажанням отримувача допомоги за його заявою проводиться перерахунок допомоги.

При цьому існують такі випадки для проведення перерахунку:

– розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям може бути перерахований з місяця подання заяви уповноваженим представником малозабезпеченої сім’ї до закінчення строку її призначення (пункт 15 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003  № 250                  (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632);

– державна соціальна допомога може бути призначена на новий шестимісячний період, у разі коли уповноважений представник малозабезпеченої сім’ї подає заяву про припинення виплати допомоги до закінчення строку її призначення (пункт 16 вищезазначеного Порядку).

В обох випадках перерахунок (призначення) проводиться з урахуванням оновленої інформації про доходи.

6. Який документ потрібно подати заявнику для призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям або допомоги на дітей одиноким матерям для підтвердження тривалої хвороби?

 

Відповідно до пункту 5.1.12 Положення про експертизу тимчасової непрацездатності, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я                       від 09.04.2008 № 189, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 4 липня 2008 р. за № 589/15280 визначено, що часто та тривало хворіють особи, які за останні 12 місяців були непрацездатними з приводу одного захворювання не менше чотирьох випадків із загальною кількістю днів непрацездатності 40 днів і більше або з приводу різних захворювань не менше 6 випадків за останні 12 місяців із загальною кількістю днів непрацездатності понад 60 днів. Тривала хвороба підтверджується документами, що видаються згідно з Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я від 13.11.2001 № 455, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 4 грудня 2001 р.                                       за № 1005/6196.

7. Як визначати тримісячний період роботи (навчання, служби) – три календарних місяці або 90 днів (сумарно за весь період)?

 

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям призначається, зокрема, якщо особи протягом періоду, за який враховуються доходи, сплатили або за них сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців.

Відомості про доходи осіб та сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування надаються Пенсійним фондом України в порядку інформаційного обміну. За кожен місяць відображається відмітка про сплату внесків. Ці відомості містять позначку про сплату внесків „Так” або „Ні”.

Таким чином, за результатами обміну інформацією з Пенсійним фондом України має бути підтверджена сплата ЄСВ сумарно за будь-які три місяці за період, за який враховуються доходи.

8. Допомога на дітей одиноким матерям та державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям призначається, якщо особи протягом періоду, за який враховуються доходи: доглядали за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного в медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку, за дітьми, хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, за дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органа, потребують паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідності, за особою з інвалідністю І групи, за особою з інвалідністю ІІ групи внаслідок психічного розладу, за дитиною з інвалідністю віком до 18 років, а також за особами, які досягли
80-річного віку; надавали соціальні послуги з догляду відповідно до законодавства.

У зазначеному випадку період догляду або надання соціальних послуг має включати всі шість місяців періоду, за який враховуються доходи, чи може бути менший період?

 

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011                        № 178 „Про затвердження Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб” за осіб, які доглядають за дитиною до досягнення  нею трирічного віку та відповідно до закону отримують допомогу при народженні дитини, при усиновленні дитини одного  з непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю, дитиною, хворою на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, за дитиною, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації  органа,  потребує паліативної допомоги, якій не встановлено інвалідності, а також непрацюючих працездатних осіб, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю I групи або особою похилого віку, яка згідно з висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, якщо такі непрацюючі працездатні особи отримують допомогу, надбавку або компенсацію відповідно до законодавства, районними (міськими) управліннями праці та соціального захисту населення здійснюється сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

У такому випадку застосовується норми абзацу четвертого підпункту 1 пункту 10 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632). Тобто, за таких осіб має бути проведена сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сумарно протягом трьох місяців періоду, за який враховуються доходи.

9. Як визначати склад сім’ї, якщо у складі малозабезпеченої сім’ї є дитина 18-річного віку, яка закінчила навчання та планує його продовження?

 

До складу сім’ї включаються, зокрема, діти віком до 18 років. У зазначеному випадку така дитина не враховується до складу сім’ї, а у разі продовження навчання – необхідно провести перерахунок призначеної допомоги на підставі підтверджуючих документів про зарахування до закладу освіти. Перерахунок проводиться якщо період між завершенням навчання в одному із зазначених закладів освіти і вступом до іншого закладу або в період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем і продовженням навчання за іншим рівнем не перевищує чотирьох місяців.

 

 

10. Чи має право особа (не є одинокою матір’ю) на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, якщо на момент звернення вона здійснює догляд за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а у періоді, за який враховуються доходи, не працювала (не провадила підприємницької чи професійної незалежної діяльності, не здобувала освіти, не зареєстрована в центрі зайнятості як безробітна або як така, що шукає роботу).

 

Відповідно до підпункту 1 пункту 10 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632), передбачено, що державна соціальна допомога не призначається, якщо у складі сім’ї є працездатні особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, та не працювали, не проходили військової служби, не провадили підприємницької чи професійної незалежної діяльності, не здобували освіти за денною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, не зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні або як такі, що шукають роботу, сумарно більше ніж три місяці протягом періоду, за який враховуються доходи (крім випадків, передбачених у пункті 11 цього Порядку).

При цьому особа набуде право на призначення допомоги після спливу трьох місяців здійснення догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку,  у періоді, за який враховуються доходи, та сплати за таку особу єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сумарно протягом трьох місяців періоду, за який враховуються доходи.

 

11. У періоді, за який враховується дохід, особа працювала (провадила підприємницьку чи професійну незалежну діяльність) протягом трьох місяців. Який дохід враховувати, за інші три місяці, в яких доходи відсутні?

 

Відповідно до пункту 13 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, встановлено, що під час обчислення державної соціальної допомоги для  розрахунку середньомісячного сукупного доходу за кожний місяць, в якому відсутні доходи, включаються 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи, - для непрацюючих працездатних осіб, які не мали доходів протягом періоду, за який враховуються доходи.

 

12. Чи має право родина на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, якщо у власності є другий будинок, непридатний до житла. Сім’я не відноситься до категорії внутрішньо переміщених осіб?

 

Відповідно до підпункту 3 пункту 10 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632), встановлено, що державна соціальна допомога не призначається, якщо у власності малозабезпеченої сім’ї є друга квартира (будинок), крім житла, яке розташоване на тимчасово окупованій території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, у населених пунктах на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, та у населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, або житла, непридатного для проживання, що підтверджено актом обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири), за формою згідно з додатком до Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505.

Для підтвердження непридатності житла для проживання застосовується вищезазначена форма акта обстеження технічного стану житлового приміщення незалежно від того в якому населеному пункті знаходиться житло та належності особи до категорії внутрішньо переміщених осіб.

 

13. Чи має право родина на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, якщо у власності є частина другої квартири (будинку)?

 

Відповідно до підпункту 3 пункту 10 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632), встановлено, що державна соціальна допомога не призначається, якщо у власності малозабезпеченої сім’ї є друга квартира (будинок).

Враховуючи зазначене при визначенні права на призначення державної соціальної допомоги враховується наявність другої квартири (будинку), якою члени сім’ї володіють на правах повної власності.

 

14. Чи має право на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, якщо у власності є:

один транспортний засіб, з дати випуску якого минуло менше 15 років;

два транспортні засоби, з дати випуску яких минуло більше 15 років?

 

Відповідно до підпункту 4 пункту 10 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632), державна соціальна допомога не призначається, якщо у власності сім’ї є більше ніж один автомобіль, транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації, з дати випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда і причепа).

Отже у зазначених випадках сім’я має право на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям.

 

15. Чи має право на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям особа, яка надає довідки про нараховану заробітну плату, але підприємство за неї не сплачувало ЄСВ?

 

У такому випадку заявник надає письмове пояснення із зазначенням розміру доходу, а орган соціального захисту населення робить запит до ДПС щодо наявності інформації про зазначені у довідці доходи у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків із направленням до ДПС копій наданих заявником документів, що підтверджують отримання доходу.

При цьому особа матиме право на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям якщо буде підтверджено, що роботодавець має заборгованість зі сплати ЄСВ за цю особу.

 

 

 

16. Чи має право на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сімʼям жінка, чоловік якої перебуває в місцях позбавлення волі в період, за який враховуються доходи (довідку про повне державне забезпечення не надають)?

 

Згідно з нормами статті 60, 60-1 Кримінально-виконавчого кодексу України, засуджені до обмеження волі залучаються до суспільно корисної оплачуваної праці за строковим трудовим договором, як правило, на виробництві виправних центрів, а також на договірній основі на підприємствах, в установах чи організаціях усіх форм власності за умови забезпечення належного нагляду за їхньою поведінкою.

Засуджені до обмеження волі, залучені до суспільно корисної оплачуваної праці за строковим трудовим договором, підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.

Враховуючи зазначене право на призначення державної соціальної допомоги слід розглядати з урахуванням пункту 10 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632).

З метою нормативного врегулювання питання надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у складі сім’ї яких є особи, засуджені до обмеження волі, будуть напрацьовані відповідні зміни до вищезазначеного Порядку.

 

17. Чи має право родина на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, якщо у складі сім’ї є фізична особа-підприємець, яка обрала загальну систему оподаткування?

 

Відповідно до підпункту 1 пункту 10 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 № 250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632), передбачено, що державна соціальна допомога не призначається, якщо у складі сім’ї є працездатні особи, які досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи, та не працювали, не проходили військової служби, не провадили підприємницької чи професійної незалежної діяльності, не здобували освіти за денною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, не зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні або як такі, що шукають роботу, сумарно більше ніж три місяці протягом періоду, за який враховуються доходи (крім випадків, передбачених у пункті 11 цього Порядку).

Державна соціальна допомога у зазначеному випадку призначається, якщо особи  протягом періоду, за який враховуються доходи: платили або за них сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців.

Таким чином, у разі провадження підприємницької діяльності сумарно більше ніж три місяці протягом періоду, за який враховуються доходи, та сплати ЄСВ сім’я може претендувати на призначення державної соціальної допомоги.

 

 

18. Чи включається до складу сім’ї одинокої матері її повнолітня дитина, яка не одружена, є особою з інвалідністю ІІ групи, але проживає окремо?

 

До складу сім’ї включаються неодружені повнолітні діти, визнані особами з інвалідністю з дитинства I та II групи або особами з інвалідністю                          I групи, які проживають разом з батьками.

 

19. Який дохід береться до розрахунку, якщо у періоді, за який враховуються доходи, особа отримувала державну соціальну допомогу, яка виплачується з надбавкою на догляд за дитиною з інвалідністю підгрупи А?

 

Відповідно до пункту 5 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів  державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632 „Деякі питання виплати державної соціальної допомоги” до середньомісячного сукупного доходу не включається державна соціальна допомога, яка виплачується з надбавкою на догляд за дитиною з інвалідністю підгрупи А. З урахуванням зазначеного замість державної соціальної допомоги, яка виплачується з надбавкою на догляд за дитиною з інвалідністю слід враховувати розмір доходу, який дорівнює „0”.

При цьому збільшення доходу до 0,5 мінімальної заробітної плати  не здійснюється, оскільки цей вид доходу не включається до середньомісячного сукупного доходу.

 

 

 

 

21. Якщо розмір заробітної плати менше встановленої мінімальної заробітної плати, як враховувати доходи: фактично нараховані чи 0,5 мінімальної заробітної плати?

 

У таких випадках враховується фактично нарахована заробітна плата в розмірі, що залишається після сплати податку на доходи фізичних осіб.

 

22. У якому розмірі враховувати дохід, особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи або особою, яка досягла 80-річного віку та отримує щомісячну компенсаційну виплату, призначену відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.1996 № 832 „Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян”?

 

У таких випадках включається дохід у розмірі 0,5 розміру мінімальної заробітної плати.

 

23. Державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям було припинено за інформацією центру зайнятості (припинення реєстрації особи як безробітної). З якого місяця особа має право на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям відповідно до норм Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 250 від 24 лютого 2003 р. № 250 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 632)?

 

Особа може претендувати на призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям з місяця звернення за її призначенням із новою заявою та документами.

 

24. Чи включати в дохід 0,5 розміру мінімальної заробітної плати, якщо в місяці відсутні доходи, але є сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі не менше від мінімального, сумарно протягом трьох місяців протягом періоду, за який враховуються доходи?

 

За кожний місяць, в якому відсутні доходи включається 0,5 розміру мінімальної заробітної плати, факт сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі не менше від мінімального використовується для визначення права.

 

25. Який розмір доходу (заробітної плати) включати до сукупного доходу сім’ї, якщо сплата єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування здійснена в розмірі менше від мінімального, сумарно протягом трьох місяців протягом періоду, за який враховуються доходи?

 

Відповідно до статті 7 Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, встановлено, що сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

 

26. Який розмір доходу слід враховувати, якщо дитина після виповнення 18 років продовжує здобувати освіту в закладах загальної середньої освіти?

 

Для такої категорії за кожний місяць, в якому відсутні доходи, включаються 0,25 розміру мінімальної заробітної плати відповідно до пункту 13 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 № 632.

З метою нормативного врегулювання питання надання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у складі сім’ї яких є діти після досягнення 18 років, які здобувають освіту в закладах загальної середньої освіти, будуть напрацьовані відповідні зміни до вищезазначеного Порядку.