Українська | Русский | English
Головна Новини Герої не вмирають Зміни в законодавстві Електронне звернення Восьмого скликання Учасникам бойових дій та членам їх сімей Планування роботи 2023 року Пробація району Інформація для користувачів з вадами зору

2018 року

23 лютого в Баштанському районі відбулося підписання райдержадміністрацією договору про надання послуг із патронату над дітьми із громадянкою Онофрійчук Валентиною Іванівною, яка успішно пройшла відповідний курс підготовки (навчання).

Послуга патронату є новою формою сімейного виховання дітей, яка передбачає тимчасове перебування дитини та надання їй реабілітаційних послуг для подолання складних життєвих обставин.

Цього ж дня до сім’ї патронатного вихователя вже влаштовано 1 дитину, яка залишилася без піклування батьків.

Більше фото за посиланням


На засіданні комісії з питань захисту прав дитини при Баштанській райдержадміністрації, яке відбулося 11 жовтня, за головуванням першого заступника голови райдержадміністрації, виконувача функцій і повноважень голови райдержадміністрації Олександра Славінського членами комісії були розглянуті питання, які стосувалися виконання батьківських обовязків по відношенню до дітей. Також піднімалися питання щодо захисту житлових і майнових прав дітей тощо.

З кожного питання прийняті конструктивні рішення в інтересах дітей й взяті на контроль до їх повного виконання.


РОБОТА ОБЛАСНОЇ БРИГАДИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ ДЛЯ ОСІБ, ЯКІ ПОСТРАЖДАЛИ ВІД ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА В БАШТАНСЬКОМУ РАЙОНІ

2 жовтня в Баштанському районі відбулась робоча зустріч з питання роботи обласної мобільної бригади соціально-психологічної допомоги для осіб, які постраждали від домашнього насильства у Баштанському районі.

У ході зустрічі керівник обласної мобільної бригади Марина Кручинова та консультант програми ООН в галузі народонаселення в Україні Любов Бєлкіна ознайомили представників суб’єктів взаємодії у сфері запобігання та протидії домашньому насильству Баштанського району з функціоналом та принципами роботи мобільної бригади.

Також, під час зустрічі Марина Кручинова поінформувала присутніх, що обласна мобільна бригада надає соціальні послуги шляхом проведення фахової консультації за допомогою телефонного зв’язку, виїзду у спеціально організованому транспорті до місця проживання (перебування) постраждалих осіб, у приміщенні пункту стаціонарного прийому вищевказаних осіб, визначеному місцевими органами влади або органами місцевого самоврядування.


9-10 жовтня на базі готелю «Reikartz Рівер» відбувся тренінг «Особливості роботи з постраждалими від домашнього насильства та насильства за ознакою статті» в рамках проекту «Комплексний підхід до вирішення проблеми насильства щодо жінок та дівчат в Україні», організаторами якого є Фонд ООН у галузі народонаселення (ФНООН) та Міжнародний благодійний фонд «Українська фундація громадського здоров’я» (УФГЗ).

Під час тренінгу обговорювалися такі питання як: актуалізація проблеми насильства щодо жінок та дівчат в умовах сьогодення в Україні, поняття та види насильства щодо жінок та дівчат; міжнародні засади та національне законодавче забезпечення у сфері запобігання та протидії насильству за ознакою статі та домашньому насильству; соціально-психологічні особливості постраждалих від насильств, зокрема домашнього та осіб, які скоюють насильство; механізм взаємодії органів та установ, на які покладається здійснення заходів з попередження насильства; особливості спілкування та взаємодії з особами, які постраждали від насильства; врахування особливостей клієнтів під час ситуаційних випадків.

По закінченню тренінгу учасники пройшли відповідне тестування та отримали сертифікати.


 

 


Уряд затвердив нову підставу, коли можна негайно відібрати дітей у батьків 

Кабінет Міністрів України схвалив 3 жовтня 2018 року розроблену Міністерством соціальної політики постанову «Деякі питання вдосконалення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати життю та здоров’ю дитини». 

Документом запроваджено обов’язкове  проведення оцінки безпеки дитини при виявленні таких факторів: незабезпечення дитини необхідним харчуванням, лікуванням, доглядом; залишення дитини віком до 7 років або дитини у безпорадному стані (хворої, з обмеженням життєдіяльності тощо) в приміщенні, громадському або іншому місці без нагляду осіб, які досягли 14 років; залишення дитини віком до 10 років більше ніж на півгодини на вулиці без відповідного до сезону одягу або  без дотримання відповідного до віку температурного режиму; залишення дитини під наглядом осіб, які перебувають у стані алкогольного сп’яніння, під дією психоактивних речовин, із ознаками вираженого психічного розладу; обставини стихійного лиха, техногенних аварій, катастроф, воєнних дій, збройних конфліктів тощо. 

Зокрема, 7-річний ценз для обов’язковості проведення оцінки безпеки дитини з метою упередження загрози її життю або здоров’ю обумовлений досягненням нею старшого дошкільного віку, а 10 річний ценз – для визначення відсутності відповідного до сезону одягу або дотримання відповідного віку дитини температурного режиму як ймовірної загрози її життю та здоров’ю визначено відповідно до Сімейного кодексу України, згідно з яким діти зазначеного віку мають право брати участь у вирішенні певних сімейних питань, які стосуються їхнього життя. 

Крім цього, визначено загальні та окремі обов’язки різних органів та структур щодо виявлення, взаємоінформування та організації надання допомоги дітям, які перебувають у складних життєвих обставинах, зокрема постраждалим від жорстокого поводження і тим, життю або здоров’ю яких загрожує небезпека. 

Також упроваджується прийняття рішень про негайне відібрання дітей у батьків або осіб, які їх замінюють, на підставі чіткого інструменту – оцінки рівня безпеки дитини. 


З моменту набуття чинності Наказу МВС №654 від 01.08.2018 "Про затвердження Порядку винесення уповноваженими підрозділами органів Національної поліції України термінового заборонного припису стосовно кривдника" виникло чимало суперечливих питань. 

Терміновий заборонний припис є одним із спеціальних заходів протидії домашньому насильству, віднесений до компетенції поліції. 

Головна його перевага - він надає змогу поліції перервати акт насильства! 

З практики скажу, що раніше, кривдник поводися впевнено. Він знав, що поліція не може й зайти у помешкання (навіть якщо помешкання належить не йому). Тому НАСИЛЛЯ ПРОДОВЖУВАЛОСЬ. 

Ну склали протокол, направили до суду…а я переховаюсь, не прийду і нічого мені не буде. 

Призводила ця безкарність до того, що постраждалі просто не звертались по допомогу і насильство лише зростало. А іноді з часом призводило до летальних наслідків!!! 

На сьогодні, за умови винесення заборонного припису, поліцейський зможе застосовувати й заходи примусу для забезпечення умов припису. 

Не шукати з постраждалими, де їм сховатись серед ночі!, а застосувати заходи примусу для того, щоб ізолювати вже саме кривдника від постраждалих. А ІЗОЛЯЦІЯ КРИВДНИКА – це змога перервати насильство на етапі його розпалу і не дати змогу йому продовжитись. 

По-друге, заборонний припис ДАЄ ПОСТРАЖДАЛИМ ЧАС для багатьох речей: 

- знайти притулок, 

- звернутись до безоплатної правової допомоги, 

- до суду, 

- та хоча б на те, щоб зібрати речі, документи, за наявності дітей та кудись переїхати. 

По-третє: раніше поліція не мала змоги реагувати, якщо кривдник продовжує ображати постраждалих після того, як поліцейські оформили всі відповідні матеріали та поїхали.

А тепер ЗА ПОРУШЕННЯ ПРИПИСУ ПЕРЕДБАЧЕНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ та у поліцейського з'являються ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ реагування та ЗАХИСТУ ПОСТРАЖДАЛИХ, чого раніше ніколи не було! 

У-четвертих, зараз існує багато нарікань на порушення прав кривдника, тому нагадую: припис не спрямований лише на те, щоб "вигнати кривдника з його квартири"! 

Дуже багато випадків переслідування та насильства після розлучень; не спільного проживання; винаймання житла; багато ситуацій, коли кривдник не є власником житла.

Також припис містить, наприклад, ЗАБОРОНУ КОНТАКТУВАТИ З ПОСТРАЖДАЛОЮ ОСОБОЮ. Адже раніше поліція не могла нічого зробити у випадках нав'язливого переслідування (якщо це на стосувалось, наприклад, фізичного насильства та прямих погроз).

Заборонний припис буде виноситись поліцейськими після проведення оцінки ризиків. Це унеможливить випадки маніпуляцій цією нормою для власних інтересів.

Звісно, що жоден з механізмів у світі не є панацеєю від усіх бід, а проблема домашнього насильства є комплексною та вимагає комплексного підходу до вирішення. 

ТЕРМІНОВИЙ ЗАБОРОННИЙ ПРИПИС є одним із елементів цього комплексного підходу, який надає змогу перервати насильство та надати постраждалим час для подальших дій, а також є механізмом для поліції, щоб реагувати на випадки, на які раніше реагувати у поліції просто не було законних підстав та повноважень. 

Терміновий заборонний припис є можливістю для захисту постраждалих та протидії насильству!

Припис виноситься за заявою постраждалої особи, а також за власною ініціативою працівника уповноваженого підрозділу поліції за результатами оцінки ризиків.

Під час вирішення питання про винесення припису пріоритет надається безпеці постраждалої особи. Зазначена вимога поширюється також на місце спільного проживання (перебування) постраждалої особи та кривдника незалежно від їхніх майнових прав на відповідне житлове приміщення.

Припис може містити такі заходи:

зобов'язання залишити місце проживання (перебування) постраждалої особи;

заборона на вхід та перебування в місці проживання (перебування) постраждалої особи;

заборона в будь-який спосіб контактувати з постраждалою особою.

Виносити припис поліцейські зможуть після друку бланків припису та затвердження Наказом Мінсоцполітики та МВС оцінки ризиків.


На засіданні комісії з питань захисту прав дитини при Баштанській райдержадміністрації, яке відбулося 29.11.2018 року, за головуванням першого заступника голови райдержадміністрації, виконувача функцій і повноважень голови райдержадміністрації Славінського О.Д. членами комісії були розглянуті питання, які стосувалися виконання батьківських обовязків по відношенню до дітей, визначення годин спілкування батька з дитиною.

Також піднімалися питання щодо захисту житлових і майнових прав дітей тощо.

З кожного питання прийняті конструктивні рішення в інтересах дітей й взяті на контроль до їх повного виконання.